• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Johan86

Panerai
2-Faktor
Tanken är att det ska bli en 114060, får se hur lång tid det tar och om något annat slinker in däremellan.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har snöat in på DD40 rosé, så vi får väl se om man hittar någon att testa på :)
IMG_0868.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Många idéer vad som skulle kunna vara min nästa klocka, nu när jag missade klockan jag var inställd på :( Kanske en Speedy Sapphire Sandwich, en Seamaster 300 eller en Reverso. Eller eventuellt annat alternativ i ungefär samma prisklass. Extremt svårt val.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Velar lite, borde spara en längre tid och köpa en guldrolex, har varken Rolex lr nåt i guld i samlingen så det känns som ett logiskt nästa steg. Dock inte säkert att jag kan hålla i slantarna. Kan mycket väl bli en SS worldtimer under hösten eller spara men ändå köpa någon rolig seiko om jag blir för abstinent. Känslan av ett nyköp är alldeles för jävla mysig helt enkelt....
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Tänk om man visste vilken nästa klocka skulle bli, det skulle nästan vara lite läskigt.

Är ute efter Omega Aqua Terra, Rolex GMT2, eller DJ2. Men förmodligen blir nästa en Squale, Panerai, Omega eller en Seiko barb.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Ja, jag testat runt lite på olika ställen men inte fått den där rushen än tyvärr. Kan borde testa klämma på äldre? Är du tillfredsställd med POn eller är du ute på jakt?
En äldre är ju alltid trevligt!

Haft POn dagligen i nästan 4 månader nu (med extremt fåtal undantag) så jag tror jag håller på att bli en OWG.
Känner inget behov alls av en ny klocka. Vist finns det många jag vill ha, men inte på det sättet att jag kan/vill motivera det. Alltid kul med nytt att klämma på och testa, men inget som troligen i såfall kommer stanna.
 
Topp