• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
333644CB-91AF-4184-961D-523CDD16395F.jpeg
Blir jobbigt att vänta på leveransen :)
 
J

Jimmy042

Guest
Helguld DJ eller DD, blir dock först om ca ett år, håller tummarna på att priserna inte ligger på månen tills dess :D
 
Ja exakt tror samma, kan nog se lite lustigt ut med 43mm. Hade dock en 43mm aquaracer förut och den var det inga problem med men har fått för mig av någon anledning att en 43mm aquis skulle se väldigt stor ut

Intressant! Så en 43 mm aquaracer kändes inte för stor? När jag från en annan tråd vet att du sportar en 39 mm Tudor 1926 :) jag går själv med funderingar på en 40,5 aquaracer..
 

Elias.A

Cartier
Intressant! Så en 43 mm aquaracer kändes inte för stor? När jag från en annan tråd vet att du sportar en 39 mm Tudor 1926 :) jag går själv med funderingar på en 40,5 aquaracer..
Ja faktiskt! När jag hade aquaracern så kändes den perfekt, men nu äger jag ingen klocka över 40mm. Tror allt är en vanesak:) suget efter en dykare börjar dock bli väldigt stort, får fundera lite på om det är 1926an eller chronolinken som får lämna för att göra plats åt nytt. Tror du kommer bli nöjd med aquaracern om valet faller på den! Riktigt grym klocka
 
Jag var och provade en Grand Seiko SGBN003 idag som jag varit sugen på ett tag. Jag måste säga att den ser fantastiskt fin ut och framförallt sitter oerhört bekvämt med lätt nedåtgående lugs och sin flexibla länk.
A92CA5C4-396F-4D4A-9491-E9D2577F2B0B.jpeg
Jag fick precis samma intryck när jag provade, finare ju närmare man tittar och lägger sig fint på handleden med de där lugsen ;) Skruvad krona känns alltid tryggt dessutom!
 

Riffraff

Cartier
Det kommer bli blåa hålet under min nästa Tokyo staycation

1a1c04225bf8105ff9eb500ca5e0bc4a.jpg


Sagt o gjort om än tidigare än beräknat. Kom ett erbjudande på KS som var omöjligt att motstå

DSC_2543.JPG


Nu har jag snöat in på denna och det är en besatthet som tyvärr inte går att hejda

va54a.jpg


Den kommer inte komma tidigare än beräknat. Tänker spara 2500-3000kr/mån i Spiltan Aktiefond Investmentbolag och när jag har uppnått summan så blir det köp :)
 
Topp