• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken digital klocka är snyggast/coolast?

Chuck

Patek
2-Faktor
a7e2ytu9.jpg


Digital klockor finns det gott om, vilken föredrar du? Äger själv stålisen på bild, vet aldrig kanske man lyxar till det med guldarn en dag :)

Cheers Chuck
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Suunto aqua är inte fel, aldrig sett en S&S orc mer än snabbt på avstånd men såg cool ut! Men casion på bilden är inte fel, kört en som jobbklocka senaste tiden och härligt skönt retro :)
 

Sorubim

Audemars
Den här har länge varit min favorit. Har en själv som visade sig ha en trasig solcell, så den är död och behöver skickas till Japan för reparation. :(

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Omega Seamaster Montreal (Albatross). För den har både ett digitalt och ett analogt urverk i samma klocka.

En av de ful-snyggaste klockorna jag sett :)

image.jpg
Grymt cool! När det gäller vintage så tycker jag omega vinner med hästlängder. Många roliga modeller och grymt bra länkar mm "trots" att set är digitalare.

Snackar vi modernt så tycker jag Seilo EPD vinner då det är första riktiga utvecklingen frammåt på länge rent tekniskt. Sen är det en del funktioner på den klockan som är rent av töntiga, så det är ingen fullträff i min bok.
 
Topp