• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken hemsida har bäst utbud av klockarmband?

J

Jackson

Guest
Som rubriken lyder, var kan man hitta störst utbud av klockarmband eller straps vad ni nu vill kalla det? Kom gärna med tips!
Ber om ursäkt om en tråd som denna redan finns, men jag hittade ingen!
Väl mött,
Jackson
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
jag har köpt av en tysk firma. Dock skiljer sig kvaliten åt rätt kraftigt beroende på priset. Men utbudet är stort. Dock kan det vara svårt att hitta tillbaka till en produkt som man gillade då strukturen på hemsidan är lite mongo.

Men fördelen är att det finns detaljerad information om alla band. Tjocklek, bredd vid spänne, bredd vid bandhornen, längd etc.

Speciellt om man vill ha band till "butterfly-clasp" där det finns en tjocklek och bredd man måste följa.

http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html
 
Senast ändrad:
J

Jackson

Guest
eBay, nästan alltid billigast och man hittar verkligen allt :)

Kollar man upp säljaren och betalar med PayPal är man säkrad dessutom om något är funky.
Okej, jag ska kolla där. Sidorna jag tittat på har ofta bara 20mm->, jag skulle vilja hitta ca från 16-18mm band också.
 

AndersE

Cartier
2-Faktor

T3swe

Omega
en liten passus är att moms kommer tillkomma på priserna när man skall gå vidare med varukorgen.. alla priser är exklusive moms
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Åh fan! Banden ser ut att vara utav bra kvalitet tyckte jag, stod någonting om kvarnsjö läder... men du har ju handlat så du vet :p
Tyvärr.. Jag köpte ett kvarnsjö-mocka som gick sönder efter en vecka. Numer ihoplimmat och sitter på en sliten vintagedykare jag har (vilket ser rätt coolt ut) men skulle aldrig reka att köpa dom :(
 
J

Jackson

Guest
en liten passus är att moms kommer tillkomma på priserna när man skall gå vidare med varukorgen.. alla priser är exklusive moms
Jasså, men ska nog kolla runt lite mer... @steffe hade ingen bra upplevelse med deras mocka, vilket var banden som jag fastnade för mest.
Det kan ju också vara enstaka band som är defekta, jag får väl kanske testköpa för dom var inte allt för dyra även med moms.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jasså, men ska nog kolla runt lite mer... @steffe hade ingen bra upplevelse med deras mocka, vilket var banden som jag fastnade för mest.
Det kan ju också vara enstaka band som är defekta, jag får väl kanske testköpa för dom var inte allt för dyra även med moms.
Kan vara värt, verkar få bra betyg från övriga håll.
Förresten har en kompis till mig ett i vanligt läder därifrån som verkar ha hållit bra, jag hade kanske bara otur:)
 
Senast ändrad:
J

Jackson

Guest
Kan vara värt, verkar få bra betyg från övriga håll.
Förresten har en kompis till mig ett i vanligt läder därifrån som verkar ha hållit bra :)
Ja, jag läste lite kommentarer på sidan och folk verkar vara nöjda överlag så jag kommer nog att testa !
 

Nr21

Omega
Är på jakt efter ett ljusbrunt alligatorarmband likt det på bilden (måste ej ha sånt spänne), tips på var man köper ett prisvärt sådant?
29404253d902d1b1a6526947caf5ed78--good-times-dress-watches.jpg
 

Zandibar

Cartier
Brukar vända mig till hemsnickrarna t.ex. @MickeJ för läder.

Heuerville för mina kronografer, från Steve Morley, vilket brukar ta flera månader.. men sköna band.

Länkar köper jag på Watchgecko. Visst kan det va dyrt.. men jag gillar kvalitén och den snabba leveransen.

Buying quality just hurts once.
 
Topp