• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka har du varit mest nöjd med?

JB_XII

Rolex
Jag är nog mest nöjd med min nuvarande favorit :) Tråkig tycker många, men jag tycker helt enkelt att det är en bra klocka som alltid funkar.

00F738F8-5A7C-48C9-9852-3B362A212390.jpeg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Den kan framstå som tråkig och framför allt för dyr men 116600 är den enda jag inte ens reflekterat över att sälja. Perfekt storlek, en av Rolex kortaste produktioner, allsidig, en udda fågel som ofta misstas för en Submariner.
IMG_20180731_133743.jpg
Skulle köpa en hos ad i Grekland 2016, 7400euro motsvarade ungefär 72k då. Gav fram mitt kort och skulle betala när hon kom på att hon räknat fel. Det skulle vara 7800. Hon valde då att kompensera till 7600 euro för hennes misstag men jag blev så irriterad när jag redan gett fram kortet för att betala så det blev ingen affär. Ångrar man surt idag
 

mglaum

Panerai
Skulle köpa en hos ad i Grekland 2016, 7400euro motsvarade ungefär 72k då. Gav fram mitt kort och skulle betala när hon kom på att hon räknat fel. Det skulle vara 7800. Hon valde då att kompensera till 7600 euro för hennes misstag men jag blev så irriterad när jag redan gett fram kortet för att betala så det blev ingen affär. Ångrar man surt idag
Surt, förstår det. Prisökningen har varit otrolig. Ironiskt med tanke på att dom var hyllvärmare då.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Surt, förstår det. Prisökningen har varit otrolig. Ironiskt med tanke på att dom var hyllvärmare då.
Ja helt stört. När jag kom in i butiken och sa att jag ville kolla på Rolex och Tudor så sa hon direkt 15% rabatt på alla Rolex och 10% på alla Tudor. Ganska kul att det var mer rabatt på Rolex och jag inte ens hade frågat :hilarious: och att det för bara två år sen fanns på massa stål på lager
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle köpa en hos ad i Grekland 2016, 7400euro motsvarade ungefär 72k då. Gav fram mitt kort och skulle betala när hon kom på att hon räknat fel. Det skulle vara 7800. Hon valde då att kompensera till 7600 euro för hennes misstag men jag blev så irriterad när jag redan gett fram kortet för att betala så det blev ingen affär. Ångrar man surt idag
Äh. Köpte en beggad för 59. Tröttnade snabbt. Man kan ju inte behålla massa saker enbart för att värdet ökar.
 

Mekanik

Breitling
Har en Casio i rostfritt stål, lite repig och kantstött som fortfarande funkar utmärkt efter åtta år. Den är jag väldigt nöjd med.
 

TomGanks

Panerai
Suget på en AP är rätt stort just nu men inte en enda i tråden än så länge... bör man tänka om månntro?

Din "not" eller vad man ska kalla det, iaf Kommentaren ifrån @Whedda gör mig lika glad varje gång den dyker upp i synfältet! :)

On Topic så är min första mekaniska-klocka den som jag är mest nöjd med. Otroligt hur man kan få en sån "fin"-mekanisk-klocka för 1100kr. Känns så väldigt mycket mer prisvärt än alla andra DW/Parfymklockor etc (som jag själv också snuddat vid innan jag hittade rätt)

39535868_1912588082380364_671206803140247552_n.jpg
 

Koppe

Cartier
Mest nöjd har jag varit med min gamla SKX. Never gets old, håller tiden och går att varva på länk, nato eller band om man är på det humöret. Det råkar också vara min första mekaniska ... Ingen bild behövs:p
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Den enda modellen jag har köpt, sålt, köpt igen och sålt, för att senare köpt igen. Rolex GMT master 2.

I det här fallet är det 116710BLNR. Älskar komplikationen och hur vridringen skiftar från blått och svart i solen till nästan svart i mörkare miljöer. Glider förbi osett.

Har haft med den på skidresor, skogsturer och solsemestrar. Inga problem.

C03FB27F-B860-4F34-A265-B192F3982B9C.jpeg
B33C71A2-C682-4E55-A38B-4C24920A1E5A.jpeg
D1014FB4-431B-433D-B8AE-D2319911447B.jpeg
 
Topp