• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken löpar-/träningsklocka har du?

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
...men du har tre stycken!?
Min tar också några minuter att koppla upp sig. Om det inte är för molnigt förstås. Eller för klart. Lagom mulet, då är den som minst instabil. Nej, vi blev aldrig kompisar på riktigt.
En är makens. Två är mina men utslitna och har kass batteritid men kan tjäna som nödklockor när jag råkar förlägga den nya. Men det gör jag helst inte...
 

Tre333

Cartier
En Garmin Fenix 3, laddar just nu för nästa vecka. Mkt bra batteritid. Synkar med Runkeeper och är vattentät till 100m, tar pulsen på handleden (kanske inte superexakt men funkar). Än så länge mkt nöjd!
fenix3.JPG
 
Som jag förstått det så synkar de flesta klockor till Runkeeper.com men inte till Runkeeper-appen och det är det sistnämnda jag är ute efter.

Ett exempel är Fitbit. En kollega har en Fitbit och efter lunchlöpningen igår så synkade han sin klocka med Runkeeper men rundan och statsen syns endast på Runkeeper.com men inte i Runkeeper-appen.
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Har haft ett antal olika Garminklockor, sedan i våras har jag en Fenix 5 med safirglas. Lite stor och tung men perfekt i övrigt med bra batteritid och smartwatchfunktioner. Hittar satelliter mycket snabbt och är förvånansvärt exakt (har sprungit kontrollmäta lopp med den). Har wi-fi. Synkar med Garmin connect och det funkar bra. Kort sagt är jag mycket nöjd!
IMG_4104.JPG
 

Belfort

Omega
Som jag förstått det så synkar de flesta klockor till Runkeeper.com men inte till Runkeeper-appen och det är det sistnämnda jag är ute efter.

Ett exempel är Fitbit. En kollega har en Fitbit och efter lunchlöpningen igår så synkade han sin klocka med Runkeeper men rundan och statsen syns endast på Runkeeper.com men inte i Runkeeper-appen.
Märkligt, websidan och appen ska vara samsynkade eftersom man loggar in med sitt användarnamn. Krävs det inte bara att man startar om appen eller väntar ett tag?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Garmin Forerunner 235 får duga åt mig. Köper jag en fräsigare, en Fenix t ex, så är jag rädd att den skulle konkurrera för mycket med mina "riktiga" klockor. ;)

235an fyller alla behov jag kan se i dagsläget.
 

Såkkett

Omega
Fanns i alla fall förr någon webbtjänst för ett par dollar per år som skötte export/import mellan Garmin och runkeeper automatiskt.

Min första GPSklocka var en
IMG_3327.JPG

Kör numer med Fenix 5S som är lite mer sansad i storlek
IMG_0388.JPG

otroligt nöjd med denna, körde FR235 senast innan och även om det är en ok klocka så hade den några tillkortakommanden, pulsen var inte alltid helt tillförlitlig och kunde visa att man hade haft 225 i maxpuls på en runda vilket i alla fall är minst 35bpm mer än vad jag är fysiskt kapabel till, samt så har den endast löpning/cykel/övrigt och jag vill gärna ha några fler.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Finns absolut ingen anledning eftersom man springer mycket långsammare med de nyare modellerna. ;)
Suunto Ambit3 Run som får lite för lite handledstid vilket medför att jag inte kan visa kilometertid med hedern i behåll.
20170817_194437 (2).jpg
Jag är inte så snabb några längre sträckor men när någon försöker springa om mig runt brunnsviken så ger jag mig inte i första taget :dead: Mitt normala långpass-tempo är dryga minuten per km långsammare... :confused:
Bra klocka du har där, du får slita mer på den!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nyss bytt till en Garmin 235, efter ett mellanspel med Polar som inte passade mig alls.
Var van med Garmin sedan en lång sejour med en 305 sedan tidigare, men bytte p g a kort batteritid, pulsbälte och tråkigt lång väntetid för att synka satteliter.
 

couch

Breitling
Jag är inte så snabb några längre sträckor men när någon försöker springa om mig runt brunnsviken så ger jag mig inte i första taget :dead: Mitt normala långpass-tempo är dryga minuten per km långsammare... :confused:
Bra klocka du har där, du får slita mer på den!
Skönt att höra att du är mänsklig. ;)
Får byta nick och som du säger försöka slita mer på min egen klocka alternativt hitta en riktig vintagemodell för ökad snabbhet.:)
 
Nyss bytt till en Garmin 235, efter ett mellanspel med Polar som inte passade mig alls.
Var van med Garmin sedan en lång sejour med en 305 sedan tidigare, men bytte p g a kort batteritid, pulsbälte och tråkigt lång väntetid för att synka satteliter.

Vilken Polar hade du? Jag har nu börjat fundera på en M430.
 

christopherA

Breitling
Kör en Garminn Fenix 3 och HRM Run pulsbandet till den. Rejäl batteritid, snabb GPS, bra läsning av puls med bandet och mycket funktioner för olika träningsformer.
Köpte den precis efter att Fenix 5 visades och har hittills använt den till vätternrundan och vansbrosimmningen inkl. träning och nu löpträningen inför Lidingöloppet. Jag har inget att klaga på.

Har råkat köra den till jobbet denna vecka också.
IMG_20170818_092521.jpg
 

vonhall

Rolex
Kör med Garmin Fenix 5 som jag är supernöjd med. För automatiskt över alla pass till Strava och det är något som jag uppskattar. Sedan så är batteritiden helt underbar. På bilden kan ni se att jag har 29% kvar och det efter 12 dagar med ett gäng träningspass samt alla notiser i från telefonen på.

IMG_0200.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Kul! Den är grym, vi är oskiljaktiga, kör den på höger och en vanlig på vänster!

Nu är det bara och ladda ner Garmin Connect Mobile! Väldigt kul och synka klocka mot sin smartphone och få data för dagens aktiviteter!

IMG_3244.PNG
Tänkte klicka hem 235'an först, men med tanke på att jag inte behöver pulsmätning och att 230'n var så billig så var det inget snack om saken!
är bara ute efter tidtagning,pace samt att kunna lagra mina löprundor för att se och jämföra mina tiderna :)
 
Topp