Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken Modetidning ?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Kristoferc, 20 maj 2016.

?

Vilken mode tidning ska man köra på ?

1. Cafè

1 röst(er)
    8,3%
  2. King

10 röst(er)
    83,3%
  3. Någon annan

1 röst(er)
    8,3%
  1. Kristoferc
    Trådstartare

Kristoferc Stadsbo

Vilken ska man köra på ?

2. Dru

Dru Stadsbo

Café är ju 60% reklam och köpta artiklar så jag är inget jättefan av den tidningen.

Vet inte om King är bättre , men jag hade gått på den ( man vill ju trots allt ha något att läsa i hängmattan)

Kristoferc gillar detta.
  3. MartinGFX

MartinGFX Bonde

Från:
    Stockholm
    King har en skön pod och får därför min röst. Magasinet läser jag sällan men finns vissa guldkorn.

Kristoferc gillar detta.
  4. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Vad är du ute efter? Läser ingen av dom frekvent men brukar köpa när jag reser eller liknande. Spontant känns King lite mer inriktad på bara mode. Vanligtvis blir det Café för mig, deras reportage brukar locka mig mer.

Kristoferc gillar detta.
  5. Chami

Chami Friends of KS

Vet inte om det är samma kategori
    Men jag köpte en som heter Rake förut
    Tycker den var bra

Kristoferc gillar detta.
  6. dauit

dauit Friends of KS

Från:
    Luleå
    Kan annars rekommendera Plaza uomo, dock lite mer nörderi än King och Cafè

Kristoferc gillar detta.
  7. Kristoferc
    Trådstartare

Kristoferc Stadsbo

Är ute efter mer mode tidning , så king kanske passar bäst. Tack !

månljus gillar detta.
  8. TomasBStockholm

TomasBStockholm Borgare

King har Weinås. Det är deras USP IMHO. För oss som gillar mode som tar sitt ursprung i det klassiska hantverket är det den enda tidningen som har något matnyttigt.
    Men det är ju en renodlad modetidning skall tilläggas. Modereportagen bottnar ju i trender från modehusen, inte från de skräddade husen.

Så för mig är det vettigare att hålla mig till Manolo.se än att läsa KING även om jag snarare tar min inspiration från The Gigi eller möjligen Lardini/Lubiam än Cesare Attolini. Jag prenumererade dock på KING tills för ett litet tag sen.
    Det som fick mig att tippa (Och inse att jag inte är i målgruppen) var en stor lista med "detta får du inte ha på dig under 2016. (Bl.a. får jag inte kavla upp byxorna eller ha skägg längre om jag ska vara trendig).

Men är man intresserad av renodlat mode går min röst på KING. (Prenumererat på bägge till och från i rätt många år).

Kristoferc och hampuseriksson gillar detta.
  9. Kristoferc
    Trådstartare

Kristoferc Stadsbo

Asså är ju intresserad av mode , men kanske inte följer det så , hittar man en snygg stil varför byta direkt ? Och endel modegrejer skulle jag inte ens vilja sätta på min värsta fiende. hmmm ... Tack för tipset på manolo , det var en intressant sida !