• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken typ av klocka tycker ni bäst om/är roligast om att bära?

Jörgen A

Omega
2-Faktor
Dykare är jag väldigt svag för. Ju tjockare desto bättre :D

Avenger Seawolf, vädligt bekväm trots sin storlek:
IMG_1230.JPG


Ocean7 LM7, köptes för att testa om PloProf var något för mig. Används inte mycket just för att den inte är "the real deal".
Kommer att avyttras till förmån för PloProf 1200 så den fyllde sitt syfte väl.
IMG_0219.JPG


Min gamla trorjänare, inköptes ny 1993 och tickar på bra fortfarande. Gillar den stenhårt och hoppas den tickar på i många år till.
IMG_0799.JPG


Det lär bli fler dykare framöver också, det verkar helt enkelt vara min grej.
 

JayJay

Rolex
Udda grejor är roligast,värdet spelar ingen roll.
Ringa värde men jag gillar den här mest.
De med gul tavla är rätt så ovanliga,de blåa förekommer mest.
image.jpg
Vilken fantastisk skapelse. Helt galen ju!

svar till TS:
Till vardags tycker jag bäst om att bära stålklockor utan vridning. På länk och minst 100m WR. För att det passar till det mesta och tål det mesta.
Annars är det roligt att bära klockor som man har en speciell relation till på ngt sätt.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tycker om något unikt. Något jag är ganska ensam om. Jag gillar verkligen Rolex Submariners, men har aldrig ägt någon, de är för vanliga. Därimot tycker jag mycket om min blåa tudor Sub.
image.jpg


Men min Jumbo är en fullträff på så sätt. Snygg, elegant, komplicerad, exklusiv och anrikt med historia. :happyhappy:
image.jpg
 

Icaras

Rolex
Jag skulle säga stt tidstypiska klockor är det roligaste :)

Min dynamic känns som typisk slutet av 60-tal till början av 70-tals design. En heuer-kronograf med färgglada inslag känns också väldigt mycket 60-70tals design.

Sen finns det såklart 20-talets tanks, 30-talets militärflygare, 50-talets dressare osv. Alltså något som känns väldigt tidstypiskt.

Det hela får mig att fundera varför någon köpte uret från första början, varför ser många liknande ut vid samma period, vad har klockan varit menad för, vad har klockan fått uppleva mm. Något som får mig att drömma bort en sekund.... eller två ;) :D
 

Wi

NLA
2-Faktor
MK startar alltid de roligaste trådarna!

Av de klockor jag äger nu är nog min pam005 roligast att bära då man kan variera mycket med olika straps, men också för att jag är i en vulgoklocka-period samt att jag är den enda i mitt umgänge som vågar annat än Omega och Rolex =)

2014-11-12 12.22.51-2.jpg



En annan klocka är denna rarebird, Omega Geneve från 71-73. Bär sällan guld, så när denna är på blir det lite extra roligt =)
2014-05-15 08.25.29.jpg



Sen har vi min datejust 1601, en klocka som jag haft mycket problem med tidigare (tack vare en lurig italienare) men som jag tillslut gav en ordentlig AD service. Vi har gått igenom mycket tillsammans, både gott och ont, ger mig därför alltid ett leende när den är på handleden.
2014-12-13 12.57.26-1.jpg
 
Topp