• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken variant av datejust?

Rasmus Åblad

Breitling
image.jpg
image.jpg
hej!

Jag är ny här på klocksnack och även ny i klockvärlden. Måste säga direkt att jag nyligen blivit helt frälst att läsa allt om klockor.

Fick för ca tre år sen en klocka av en släkting i arv. Kan ni experter här på forumet hjälpa mig att se vad det är för modell. Det är en dam variant av rolex datejust. Men jag vågar inte öppna armbandet och se referensen, har inte de rätta verktygen. Jag hade varit oerhört tacksam om någon snäll själ kan hjälpa mig... Här kommer bilderna
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Mycket kul att du har blivit frälst i klockvärlden!
Tyvärr är den där tokfejk. Finns det något som ser fel ut, så är den med störst sannorlikhet inte äkta. Den där är inte det.
 

Rasmus Åblad

Breitling
Hej! Jag misstänkte detta och nu är det bekräftat. Detta är nämligen en klocka som en person försöker sälja till mig( ursäkta den "vita lögnen") då är det ingen affär här. Stort tack för hjälpen!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Du fick svar på tal, även om det var en liten oskyldig lögn ;)
Nu vet du iallafall! Posta här innan du slår till, enklast om du är verkligen sugen på en (äkta) Datejust så kolla köp/sälj delen här på forumet!
Jag är mycket osäker på om någon ens försökt kränga fejk här. Har svårt att tro att det skulle lyckas.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Av ren nyfikenhet, övervägde du alltså att köpa en påstådd Rolex där index kl 7 har lossnat?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor

ozzyozzy

Cartier
Nope, inte så där självmant..


Du kan lägga in en annons på "köpes" avdelningen och berätta vad du är ute efter, och din budget etc.
Det är inte ovanligt att annonser på datejust dyker upp här.. Håll utkik.. Ca 18-22k watch only får du nog räkna med...

Ska han ha dammodellen så kan vi nog dra av ca 5 lax på det där.
 
Topp