Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilket dressur ska jag köpa? I behov av klockexpertis.

Diskussion i 'Diskussion' startad av wadstroem, 22 november 2014.

1. wadstroem
    Trådstartare

wadstroem Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hej.

Jag vill för omväxlingens skull införskaffa mig en mer dressad klocka, antingen köpa eller önska mig till jul, och jag har ett antal alternativ, men har dessvärre ingen större kunskap om klockor så det hade varit trevligt med lite hjälp att välja. Som student så är min maximala budget 10 000, helst ett par tusenlappar under det.

Alternativen är följande;

Baume & Mercier Classima Executives (någon äldre modell). Begagnad, 7 400 kronor.

http://www.chrono24.se/baumemercier...id2828935.htm?id=2828935&picnum=0&tab=details

Tissot Visodate. Ny, 4 995 kronor.

http://www.stjarnurmakarna.se/produkt/tissot-visodategrasteelleabrown-t0194301603101-63559

Frederique Constant Classics Automatic. Begagnad, 6 000 kronor.

http://www.blocket.se/stockholm/Armbands_klocka_Frederique_Constant_Automatic_57358137.htm?ca=17&w=3

Urvalet bygger endast på min uppfattning om vilka märken som håller hög standard, samt vilka automatiska klockor som faller mig i smaken och som ligger inom satt prisintervall. Jag vill bara höra vad ni har att säga, vilka av alternativen ger mest klocka för pengarna? Finns det andra, bättre alternativ? Och naturligtvis, om det skulle vara så att någon här på forumet säljer någon av ovanstående klockor så låt mig veta. Hade till exempel varit mer tryggt med affärer via forumet, snarare än att beställa från Italien via Chrono24.

Mvh,
    wadstroem

Icaras gillar detta.
  2. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Har du bestämt dig för just 40 mm? Om inte, så skulle jag kika på något mindre ur 37-39, som jag tycker är elegantare och passar därför ett dressigare ur bättre IMHO. Kör du på Omega SMP till vardags, så kan det vara lite kul att växla storlek på det dressigare uret. Kan tänka mig att en 40 mm dressare bärs ungefär som en SMP, då dressare oftast har större urtavla.

Hugii, Aquaracer2, Icaras och 1 annan gillar detta.
  3. Uffe

Uffe Biskop

Jag föreslår att du kollar lite på Oris.

4. Chami

Chami Friends of KS

Jag köpte en sarb065 som jag gillar
    Tycker nog den hamnar under dressat :)

yonsson gillar detta.
  5. Andado

Andado Bonde

Från:
    Täby
    Visodaten är trevlig:)

6. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Skulle nog föreslå en seiko sarb eller sarx. Bör hålla värdet bra om du får för dig att flippa den.

Det finns en king seko (high beat?) på säljdelen så jag. Är du intresserad av vintage är det ett suveränt alternativ.

Av de ur du själv nämner är nog tissot den som klassas högst.

7. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Vintage och guld brukar vara en bra kombo när vi snackar dressade ur...

8. POO

POO Präst

Är man på jakt efter en lite för stor dressklocka är Orient Bambino jävligt estetiskt tilltalande, och billig.

MadeofChicken gillar detta.
  9. R0B

R0B Präst

Jag gillar Frederique Constant Manufacture Classic. Men den är 42mm, så den är ju rätt saftig för en dressare. Men snygg och bra i pris som beggad.
    image.jpg

David Eriksson gillar detta.
  10. JohanS

JohanS Bonde

Jag har en FC till salu om du är sugen? Business Timer

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Vintage ger ju oftast bra klocka för pengarna om man lyckas hitta ett exemplar som mår bra.

Icaras gillar detta.
  12. Cristian

Cristian Friends of KS

Seiko Sarb033, Sarb035, Sarb065? Visodaten är också fin.

13. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Håller med, de är snygga och bra prissatta. Dock 42mm och bärs ännu större.

R0B gillar detta.
  14. R0B

R0B Präst

Tack, men jag är inte på jakt efter en dressare just nu.

15. aadde81

aadde81 Stadsbo

Från:
    SUNDBYBERG
    Själv är jag sugen på en sån här. Tror det är mycket klocka för pengarna. Fler bilder finns om du bild-googlar på T006.408.36.057.00.
    Screenshot_2014-11-25-23-22-17.png

16. 13.johansson

13.johansson Torpare

Vad begär herren för denna ? //Tobias

17. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
  18. Ebbot

Ebbot Friends of KS

Från:
    Göteborg