• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Hittar inget superkul, men denna stämgaffelomega ser nästan orörd ut. Kasst med bara en bild dock!

Om intresset är lågt så går den att klippa för ca 25.000kr, det är ju nästan exakt 18k värde.

269251_0.jpg


https://www.mossgreen.com.au/m/lot-...bracelet-signed-nbsp-Total-weight-128-7-grams
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Känns inte riktigt ok eller?
skiven er lavet på privat bestilling og hører oprindeligt til en Omega Cosmic.

Säkert inte. Däremot ganska tuff!
Lite osäker över varför emaljtavlan skulle innebära ett sånt premium dock. För inte går väl vanliga Dynamic för dessa priser?
Ja, det är ju ingen standard orginal tavla direkt. Jag vet inte vad som menas med privat beställd, om Omega hjälp till eller annan leverantör. Snyggt gjort är det i alla fall och med emalj dessutom vilket borgar för lite arbete lagts ner bakom. Visarna är dock oroväckande vita och känns nyare än resten?
 
Senast ändrad:

JohanHLM

Rolex
Vad tror ni om denna?
Hör tavlan hemma i denna boetten? Jag har aldrig sett kombon med denna tavla och boett tidigare, utan då är det med kalender och månfas. Boetten borde väll inte heller vara märkt 6024? Eller är detta något riktigt unikt ex. där allt står rätt till?
IMG_0506.JPG
IMG_0507.PNG
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad tror ni om denna?
Hör tavlan hemma i denna boetten? Jag har aldrig sett kombon med denna tavla och boett tidigare, utan då är det med kalender och månfas. Boetten borde väll inte heller vara märkt 6024? Eller är detta något riktigt unikt ex. där allt står rätt till?
IMG_0506.JPG
IMG_0507.PNG
Boetten fick mig att tänka på denna..
Skärmavbild 2016-11-29 kl. 21.43.37.png


Och när du säger månfas antar jag att du menar denna?
Skärmavbild 2016-11-29 kl. 21.44.29.png

lr denna
Skärmavbild 2016-11-29 kl. 21.46.18.png



Rent spontant känns den legit, men det är bara magkänslan som sagt. Vad gäller tavlans vara eller icke vara i denna boett, dont know at all.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad tror ni om denna?
Hör tavlan hemma i denna boetten? Jag har aldrig sett kombon med denna tavla och boett tidigare, utan då är det med kalender och månfas. Boetten borde väll inte heller vara märkt 6024? Eller är detta något riktigt unikt ex. där allt står rätt till?
IMG_0506.JPG
IMG_0507.PNG
Ser typiskt ommålad ut tyvärr. Boetten är ju äkta men vet inte säkert till vilka varianter den användes.
 
Topp