• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

JaTack

Rolex
2-Faktor
Update, personen har vaknat till..
------
Hej igen Daniel,
Jag anser, om Ni fortfarande vill ha denna klocka -Vi avslutar affären hos Engström. Dock EFTER den 29e.
Då kräver jag banköverförning och Inte PayPal såvida klockan Inte överenstämmer med beskrivningen - då behöver Ni givetvis inte betala.
Jag blev själv lurad på 280Gbp för omkring två veckor sedan, jag är ingen psykopat och är icke i behov av att tjäna pengar på ett omoraliskt men inte minst olagligt sätt.
Jag vill inte mötas pga av en mycket enkel anledning, jag är kvinna och trivs inte med mötet utav okända människor ensam, speciellt män.
Vill ni se mitt Id? Eller vad kan jag göra för Er NU?
Jag driver mitt nyblivna företag, när jag inte jobbar spenderar jag tiden åt militärhistoria och klockor.
Så enkelt är det. Jag är ingen bluff.
Mvh
Haha, trodde att det skulle vara slut på historien! Uppdatera oss gärna hur det går med affären! :)
 

Onelund

Rolex
Fattar inte att tradera ser över sina rutiner när det gäller dyrare klockor, är skandal imo. En bild på en klocka tillsammans med dagens tidning vore inte svårt att genomföra för klockor över 10k skulle sålla en del iaf.

Är glad över att ni finns som har tid att bråka med slöddret.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Däremot Tradera säger att dem ska se om det utifrån deras ögon kan vara så att ett försök till bedrägeri har ägt rum. I sånt fall så ska dem stänga av användaren men det kan ta typ 2 veckor säger dem.. ?! WHAAT?
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Däremot Tradera säger att dem ska se om det utifrån deras ögon kan vara så att ett försök till bedrägeri har ägt rum. I sånt fall så ska dem stänga av användaren men det kan ta typ 2 veckor säger dem.. ?! WHAAT?
Nu ringde polisen och vill ha all mejl konversation samt telefonnr osv.. ja typ allt jag hade på denna person.. Känns som att det är ovanligt att dem agerar såhär kvickt?
Upplyste du polisen om detta?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Skandalöst. Liknande annonser ploppar ju upp varenda vecka på Tradera.

Jag svarade såhär.

Jag föreslår att ni tar kontakt med övriga köpare för att se så att dem inte har gått på en nit eller redan betalt. I alla fall så att dem får en chans att avvakta tills detta har utretts. Jag kommer att lägga en polisanmälan. Om ni utifrån denna information ni har fått inte agerar så kommer en polisanmälan att läggas på er också då ni med denna vetskap men utan att kontakta de drabbade då får anses som medskyldiga till brott.. så jag föreslår att ni omgående kontaktar övriga.
 

Onelund

Rolex
Jag svarade såhär.

Jag föreslår att ni tar kontakt med övriga köpare för att se så att dem inte har gått på en nit eller redan betalt. I alla fall så att dem får en chans att avvakta tills detta har utretts. Jag kommer att lägga en polisanmälan. Om ni utifrån denna information ni har fått inte agerar så kommer en polisanmälan att läggas på er också då ni med denna vetskap men utan att kontakta de drabbade då får anses som medskyldiga till brott.. så jag föreslår att ni omgående kontaktar övriga.



Ska bli spännande att följa detta, vad säger lagboken, kan polisen göra sig skyldiga till medbrott om de inget gör menar du. Eller Tradera kanske?

Vi behöver Guskleto i ämnet tror jag, har vi fler lagvrängare på forumet?
 

Onelund

Rolex



Är det möjligt att tradera gör sig skyldiga till brott med tanke på @Donkiis rapportering, kanske inte finns ett smidigt svar då jag inte tagit del av Traderas policys och frånskrivningar av ev ansvar.



Jag svarade såhär.
Jag föreslår att ni tar kontakt med övriga köpare för att se så att dem inte har gått på en nit eller redan betalt. I alla fall så att dem får en chans att avvakta tills detta har utretts. Jag kommer att lägga en polisanmälan. Om ni utifrån denna information ni har fått inte agerar så kommer en polisanmälan att läggas på er också då ni med denna vetskap men utan att kontakta de drabbade då får anses som medskyldiga till brott.. så jag föreslår att ni omgående kontaktar övriga.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ska bli spännande att följa detta, vad säger lagboken, kan polisen göra sig skyldiga till medbrott om de inget gör menar du. Eller Tradera kanske?

Vi behöver Guskleto i ämnet tror jag, har vi fler lagvrängare på forumet?

Enda anledningen till att jag skrev sådär var egentligen bara för att det sitter kids på kundtjänsten och ska något hända måste man stressa upp dem. Ingen aning om tradera skulle kunna ställas skyldig, men vet man om det och inte gör något åt det så bör man kunna ställas till svars för det?!
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Mycket möjligt. Nu är Tratten i ond tro iaf.
Är det möjligt att tradera gör sig skyldiga till brott med tanke på @Donkiis rapportering, kanske inte finns ett smidigt svar då jag inte tagit del av Traderas policys och frånskrivningar av ev ansvar.

Högst osannolikt eftersom det kräver att det finns uppsåtstäckning för medverkansbrottet.

En policy med "friskrivningar" har i praktiken ingen betydelse för frågan om eventuellt ansvar för brott.

Att Donkii har blivit utsatt för ett försök till bedrägeri ligger dock i farans riktning.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg


http://m.ebay.de/itm/391005318013?nav=SEARCH
Sprang iväg på slutet...

http://m.ebay.de/itm/391005318013?nav=SEARCH&clk_rvr_id=754123852368&rmvSB=true
 
Topp