• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Asså vilken jävla hårding!
Tänk att fixa till boetten men låta resten vara. Dröm!
Finns en trevlig tråd om den på OF

 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Asså vilken jävla hårding!
Tänk att fixa till boetten men låta resten vara. Dröm!

Underbar. Såg ut som visarna låg lösa, strösslade över tavlan, men de sitter där de ska. 😅
 

DrKlocka

Audemars

David74

Omega
Den här var väl lite annorlunda. vad tror ni den kan sluta på?

396865_1_mid.jpg


 

deddas

Rolex
Finns en trevlig tråd om den på OF

Tack! För kolla in den. För mig när jag först blev medlem på KS att någon hade en riktigt härjad (cool) 5513 där tavlan typ ej var läsbar. Sen finns ju den Hodinkee videon med Grahame Fowler och hans milsub med sand inuti.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor

deddas

Rolex

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Om någon är sugen på en eller tre BA 145.022 så finns de tillgängliga här 😃

Jäklar vilken auktion! :)

Och klockor i all ära, men det jag blir allra mest sugen på är nog de signerade trycken av SR-71 Blackbird.
Det är verkligen peak-mänsklighet. Om vi bortser från att den utvecklades i en tid som verkligen inte är peak-mänsklighet.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Tja, det står i beskrivningen att enligt urmakare 14755 och då det passar urverk cal 552, men visare och bezel passar inte

Förr oss som inte kan dessa Omegor, vad ska/brukar det ha för utslag på priset? 57k kanske är ett väldigt rimligt slutpris med allt i beaktande. Vore kul att veta..
 

andskand

Cartier
Detta är ett bra slutpris, men enligt min åsikt skulle det ha varit högre om det hade funnits ett urverk på bilden med ett serienummer och ett backloket med ett referensnummer. Senare fanns det ett foto av urverk med serienummer, men 19.43.... miljoner är lite väl sent för en "transitionalmodell", tycker jag
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Tavlan ser korrekt ut vad jag kan se, borde vara en 14755 tavla då tavelfötterna till 14755 bara passar 550/552 verket.

Tja, det står i beskrivningen att enligt urmakare 14755 och då det passar urverk cal 552, men visare och bezel passar inte
Sekundvisaren kan stämma, men har aldrig sett en 14755 med broad arrow timvisare som bara fanns i tidiga 2913(-1 - -4).
 

Manny

Omega
Topp