På gränsen? Måste väl vara 2000-tal?Denna är väl på gränsen åldersmässigt, men inte långt ifrån
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På gränsen? Måste väl vara 2000-tal?Denna är väl på gränsen åldersmässigt, men inte långt ifrån
SantPå gränsen? Måste väl vara 2000-tal?
Testar den på ett nato
Tycker det grå harmoniserade bättre med "tavlan". Ser ut som du har ett par mer sandfärgade i bakgrunden. Tror det ljusare i mitten kan passa fint tillsammans med trycket, som väl är typ blekt guld?
Smällde på ett gult idagTycker det grå harmoniserade bättre med "tavlan". Ser ut som du har ett par mer sandfärgade i bakgrunden. Tror det ljusare i mitten kan passa fint tillsammans med trycket, som väl är typ blekt guld?
Tjusigt! Jo, dom kan vara lite pilliga. Har själv en gammal Seiko ”running man” från 70-talet, som är riktigt skoj!Smällde på ett gult idag
Liten kul sak som satte igång larm två i natt Men nu har jag fått bukt på den lilla filuren
Den var riktigt fräckTjusigt! Jo, dom kan vara lite pilliga. Har själv en gammal Seiko ”running man” från 70-talet, som är riktigt skoj!
Trevligt. Gammal Citizen här också idag. Sen 80-tal här.Postar denna här också nu när jag upptäckte den här tråden... Nyinkommet trattenfynd, exakt likadan som en jag hade som liten kotte för typ 40 år sedan. Skitkul!
På något oklart sätt blir den trevligare när den ser använd ut.Då tar vi en tidig 80-talare idag då.
Grym dinka, snyggt fångat!En absolut färsk nykomling som borde passa in här!?
En helt underbar Super Quartz GMT Chrono med ett ESA Y2 900 231 urverk och funktionerna med ett 7 juvelers quartz-drivet analogt verk i kombination med en LCD-display som oberoende av den analoga funktionen visar GMT, koreograf eller sekunder och dag.
Detta ESA Y2-verk användes även i Heuer Carrera Twin, Heuer Verona, Heuer Diver, Heuer Memphis samt modeller från Breitling, ScubaPro, Bulova, Chronosport mfl.
Enicar Super Quartz GMT Chrono i absolut NOS-skick och lådan hade jag sedan tidigare.
Tack broder!Grym dinka, snyggt fångat!
Fantastisk post, tack för delning!Några av mina absoluta favoritklockor alla kategorier genom åren... Ett gäng Seiko "atronauts"...
Till vänster två Seiko a829-6029 Rotocall båda från -82, och till höger Seiko a829-6019 från -82 resp. -83.
Cool och inte helt olik min variant i smakfull (?) gulddoublé. Noterar också att båda har "GMT-funktion/Dual time" - praktiskt även på tidiga 80-talet uppenbarligenPostar denna här också nu när jag upptäckte den här tråden... Nyinkommet trattenfynd, exakt likadan som en jag hade som liten kotte för typ 40 år sedan. Skitkul!
Var dem så snajdiga på 70-talet? Den där måste väl vara 80-talTjusigt! Jo, dom kan vara lite pilliga. Har själv en gammal Seiko ”running man” från 70-talet, som är riktigt skoj!
Sant, tänkte fel. Denna är från 82. Har en annan Seiko-digitalare från 78 av mer standardstuk.Var dem så snajdiga på 70-talet? Den där måste väl vara 80-tal