• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage DJ's

tradden

Omega
Hej,

Skulle var schysst att få se lite bilder på vintage datejusts. Jag letar efter en och skulle behöva lite inspiration.

Tack för bra forum!

/t
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har två DJ 16030.....denna med Tiffany tavla är ju lite rolig. Från 78 om jag inte minns fel. Plexi och snabbdatum är en bra kombo....

D9027B92.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kanske inte vintage, men jag måste posta en DJ jag såg idag på Instagram (från antiquorum).

4d71f58af9ca11e19f0922000a1e9a7d_7.jpg

Rolex 'DateJust' ref. 16200 with added moon phases. Marcello Comezzi modified the caliber 3135 by adding a plate on the dial side, milled with a numeric control machine to a thickness of 0.5 mm. To this are added the necessary spaces to house the moon phases, levers, springs and gears. The case band was also modified to accommodate the corrector for adjusting the moon phases.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Här är den jag hade, jag har postat den här bilden hundra gånger men av någon anledning är det den bästa som jag hittar på datorn :(

IMG_0655.jpg
 

F-L-P

Panerai
Davvan skrev:
Har två DJ 16030.....denna med Tiffany tavla är ju lite rolig. Från 78 om jag inte minns fel. Plexi och snabbdatum är en bra kombo....

D9027B92.jpg

Brukar inte tiffany tavlor ligga högre än så? 15 är väl normal pris för en DJ i ok skick?

/F-L-P
 
Topp