• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage | Kronograf | Tiger

Ariste

Audemars
2-Faktor
Somrig 70-talskronograf märkt Tiger i använt skick. Tavla med brun övertoning samt en vit inre tachyskala, vad mer behöver du. Som bonus får du ett verk som går bra, riktigt bra. Som om inte det vore nog - det finns en mikroskopisk chans att Keith Richards bar denna kronograf 1979 när han charmade brallorna av Patti Hansen*.

9d6fd865aaf791af64be171229305965.jpg
0ffe1deb7d64cfc95276b7debfbd775d.jpg
keithpatt80s.jpg


Märke: Tiger

Modell: En svensk tiger

Boett: Kromad boett som efter år av användning uppvisar repor och märken samt någon genomnötning - se bilder för egen bedömning. Det sitter en krona på signerad Heuer, lär knappast vara original till klockan men passar bra och ser tidsenlig ut . Boetten är 38mm bred, 46mm lång, 14mm hög och har en luggbredd på 20mm.

Band: Den drar 20mm band/länk och det sitter ett använt skinnband på klockan enligt bilder.

Glas: Akrylglas som fortfarande är i bra skick, enbart mikroskopiska repor som jag måste ha lupp för att se. Jag bedömer att glaset kan poleras till felfritt skick.

Verk: Det tickar ett Valjoux 7734 i klockan som servades 2010. Klockan har “roulettedatum”, det vill säga jämna datum har svarta siffror, udda datum har röda siffror.

Funktion: Den håller tiden bra med en gångavvikelse som håller sig inom +/- 5 sekunder/dygn. Knapparna är distinkta och perfekta. Den nollställer som den ska och minuträknaren samt datumet flyttar sig exakt.

Pris:3400 kr inkl. frakt rek inrikes.

Returpolicy: För medlemmar på klocksnack.se med över 1 års medlemskap, referenstråd och fler än 100 postade inlägg gäller 48h returrätt om det visar sig att skicket väsentligen inte överstämmer med beskrivning och bilder. För övriga, enligt ök.
Vid evventuell retur gäller att varan ska vara i exakt samma skick som när den mottogs och skickas tillbaka med frakt rek inrikes som jag då står för.

Referenser: https://klocksnack.se/threads/ariste.10466/

Följ gärna våra internationella klockvänners frimodiga sätt och ge mig bud om priset inte passar - våga vinn!

Reserverar mig för eventuella felskrivningar samt förbehåller mig rätten att välja köpare till klockan och att dra tillbaka annonsen.

Tack för möjligheten att annonsera!

*Säljaren friskriver sig allt ansvar för denna info.

SAM_1454_zpskofejztx.jpg
SAM_1451_zpst3vzcjap.jpg
006_zpsgqx2gvrx.jpg
SAM_1464_zpslu7ts8n9.jpg
SAM_1463_zpscqk89nsm.jpg
SAM_1466_zpsshjlvmu0.jpg
SAM_1467_zpsnc83ytqf.jpg
SAM_1456_zpssdv952nw.jpg
SAM_1457_zpscdlvkoeg.jpg
SAM_1458_zpsmjx53rk8.jpg
SAM_1459_zpsxvvyryeo.jpg
SAM_1460_zpsn7ypjcii.jpg
SAM_1461_zpswweube6f.jpg
SAM_1444_zpssfaj4kef.jpg
SAM_1462_zpsjrwxtsww.jpg
 
Topp