• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage-nördar: vilka "beaters" har ni?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har bara, vad man skulle kunna kalla, vintage-klockor (1675/1680/17000) och det slog mig när jag blev tvungen att diska för hand nyss. Jag har ingen bra/vettig "beater" i min samling... Så 1680:n åkte av och fick beskåda spektaklet från sidolinjen. Hade jag haft tex en 114060 så hade ju problemet varit löst (säger inte att man behöver en dykklocka för lite handdisk...)

Hur gör ni som bara har har vintage i lådan?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Två beaters , Smiths Everest och Orient Ray Raven, finns i beredskap för att möta svårare utmaningar som disk, barnbad och hemmasnickeri. En fulbeater för de tuffa tagen och en med plexi för lite mer milda aktiviteter.
Jag är så nördig så jag kan byta klocka för att duscha barnen och sen åker t ex 5513 på igen.

Man är ju störd... :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Två beaters finns i beredskap för att möta svårare utmaningar som disk, barnbad och hemmasnickeri. En fulbeater för de tuffa tagen och en med plexi för lite mer milda aktiviteter.
Jag är så nördig så jag kan byta klocka för att duscha barnen och sen åker t ex 5513 på igen.

Man är ju störd... :D

Har två G-shocks i beredskap oxå... Används typ när man ska flytta eller något annat "kroppsarbete"
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Trycktestar mina och kör på! Har badat med såväl min flinga som min 5513.

"Living on the edge" liksom...


albundy_shock.gif
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Min 1675:a gav tydligen vika efter 30m enligt Rob igår. Känns kanske inte lagom men den ser aldrig mer vatten än lite regn om den har otur.

Aldrig förstått det där med beater. Använder mina klockor till det mesta. Är jag tveksam så tar jag bara av mig den. Att ha på mig en leksaksklocka eller något annat tråkigt ger mig ingen glädje. Why bother?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Min 1675:a gav tydligen vika efter 30m enligt Rob igår. Känns kanske inte lagom men den ser aldrig mer vatten än lite regn om den har otur.

Aldrig förstått det där med beater. Använder mina klockor till det mesta. Är jag tveksam så tar jag bara av mig den. Att ha på mig en leksaksklocka eller något annat tråkigt ger mig ingen glädje. Why bother?

Gillar inte heller uttrycket "beater", men ibland vore det ju skönt att ha en klocka som man inte behöver vara så rädd om helt enkelt
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Beater är ju lite av ett förståsigpå-uttryck.

Men jag behöver iallafall en klocka jag inte behöver vara rädd om. Bär min Longines Hydroconquest på ett svart nato när jag inte känner mig bekväm med antingen vintage eller dyrare nya klockor.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Enzon får väl mest stryk, men de andra får i alla fall vara med och diska, duscha/bada mm. Självklart är det ju en fördel om de är trycktestade ok. Gillar inte att nojja eller behöva ta av mig klockan bara för att den kan komma att utsättas för lite vatten.

 
Topp