• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage och dykare (prisbump)

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Allt finns i södra Stockholm. F2F ok om det går att ordna. Annars skickar jag spårbart på köparens bekostnad. Ingen retur om vi inte kommer överens om något annat.

Ta gärna en titt i min referenstråd:
https://klocksnack.se/threads/cptslow.22200/

Byter gärna mot andra kul vintagedykare eller annat. Alla förslag beaktas. Paketpriser är givetvis intressant, det är bara att komma med bud. Skicka gärna pm med frågor eller önskemål om fler bilder.

Ingen av klockorna har trycktestats i min ägo.

1. Labor Super Compressor
IMG_20170113_150555.jpg

Riktigt snygg supercompressor med automatiskt urverk. Både uppdrag och gång verkar bra men jag har ingen servicehistorik. Den invändiga vridringen fungerar också som den ska. Enda anmärkningen är att lacken på urtavlan krackelerat i nedre högra fjärdedelen ungefär. Se bild. Storlek 36mm exkl kronor och 18mm mellan bandhornen. Levereras på Hong Kong-tropic i bra skick.

Pris: 3000:- SÅLD


2. Seeman Sub vintagedykare
IMG_20170113_150602.jpg

Stilig kvartsdykare med läcker röd sekundvisare. Ovanlig modell. Fungerar finfint och går som den ska. Bruksspår finns enligt bilder och lysmassan på timvisaren har en spricka. Storlek ca 37mm exkl krona och 20mm mellan bandhornen. Levereras på generisk vikt oysterlänk.

Pris: 2000:- SÅLD

3. Certina DS automatic
IMG_20170113_150608.jpg

Charmig Certina DS. Nyservad enligt säljaren men jag har ingen dokumentation som stödjer det påståendet. Går hursomhelst bra med mjukt uppdrag och tickar igång i princip direkt när man plockar upp den. Skicket är överlag bra men tavlan kanske tvättats eller något för sekundmarkeringarna är väldigt svaga. Några av datumen är också delvis bortsuddade. Storleken är 36mm exkl krona och det är 18mm mellan bandhornen. Levereras på i princip oanvänt moccaband från cheapestnatostraps.

Pris: 1000:-

4. Certina DS2 manuell
IMG_20170113_150620.jpg

DS2:a i manuellt utförande. Nyligen servad av @rogart-63 så den går fint. Den fick även nytt glas vid det tillfället. Skicket är helt ok med lite bruksspår och tavlan har några fläckar och färgskiftningar. Lite lysmassa har släppt från minutvisaren. Storlek 37-38mm exkl krona och 18mm mellan bandhornen. Levereras på nästan nytt gummiband.

Pris: 800:- OHPF
 
Senast ändrad:
Topp