• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vintagekunniga; hjälp en som suktar efter GMT-master II 16710

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Har länge gått i tankarna att nästa klocka ska bli en GMT-master, helst med pepsi, men det går ju tack och lov att byta.
Efter mejl-korrespondens med en viss Antonio på Icone Watches i Barcelona vänder jag mig nu till er mer erfarna med vintagehandel för lite rådgivning.
Jag uppskattar att nämnda affär är klassad som "goodguy" här på forumet och att "trusted checkout" gäller vid köp. Har även lusläst "tips till köpare-tråden" som varit användbar vid kontakt med butiken ifråga.
-Vad säger ni skick/pris?
-Klockan är servad i februari 2015 men jag som är obekant med Rolex undrar om det är sådär service-garantikorten brukar se ut?
-Vad tror ni om länken, den är komplett men avseende stretch?
-Något mer som kan vara av intresse att fråga? (bifogar de svar jag fått på mejl tidigare)

1- None, the watch was serviced and polished in february this year and stored since, it still has the protective plastics in the case that rolex put after the service.
2- Bracelet is complete (13 links). It has some stretch but not so much. I will rate it as 7/10
3- Yes, it was serviced on February 2015 and comes with both, the original warranty from 2001 and the service card from 2015
4- I don’t know because we haven’t tested, been serviced this year is supposed to run on COCS specs, otherwise will be covered by rolex warranty
1- The standard service includes the exchange of all the interior parts in the movement needed to have it in perfect conditions (usually the barrel spring and the reverse gears) but Rolex doesn’t inform about the parts replaced. In this case no outside parts were changed except the crown and rubber seals.
2- Yes, it was polished during the service, you can see the plastics in the side of the case Rolex put once polished
3- It’s a complete bracelet so it fits up to 19cm wrist
4- Is not pictured but the GMT booklet is included (is the one which describe the GMT models)
5- It was serviced on 27/2/2015 so the warranty last until 27/2/2017

Annonsen: http://www.chrono24.se/rolex/gmt-master-ii-16710--id3693777.htm

Tacksam för hjälp från er kunniga!

/Sveparn

Topp