• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Visa din raw beater.

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: Rolex Explorer II

Porsan skrev:
Kör denna Explorer II som beater, senast var den med i kompisens kåk vid rivning och renovering, inköpt av ingen mindre än Spencer tidigare i somras. Har den normalt när jag är iväg på jobb, bilden är tagen på den rigg nere i Brasilien där jag för närvarande tjänstgör som Befälhavare.

DSC00511.jpg

Slår vad om att den klockan har sett mycket. En sjöbuse måste ju ha hundratals anekdoter att berätta, ser fram emot att du gör det en dag. :)
 

Ricrob

Patek
Tveklöst den här killen! "We come in peace.. NOT!"

Så skön, så tuff och så skaktålig! (Det här fallet räknas inte min signatur, dock..)

9C2756A1-F356-417F-AFD0-AF954F75F4F1-2259-00000541867A82B2.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här väl den raw beater jag kör mest som raw beater...G-shock 5600 Blow Edition! :mrgreen:

0cf83bb3.jpg


Är rätt svag för negativa displayer på g-shock...
 

David

Bödeln
Re: Rolex Explorer II

Porsan skrev:
Kör denna Explorer II som beater, senast var den med i kompisens kåk vid rivning och renovering, inköpt av ingen mindre än Spencer tidigare i somras. Har den normalt när jag är iväg på jobb, bilden är tagen på den rigg nere i Brasilien där jag för närvarande tjänstgör som Befälhavare.

Bra val! Livet är för kort för att slösas på skitklockor.

Jag kör oftast samma när det finns risk för stryk.

120108-B1.jpg


120101-Oct-2.jpg


111202-Window.jpg


20110314-Summit.jpg


101130-Explorer-Snow-2.jpg


120108-Stack.jpg


120422-Explorer-Water.jpg


AE0C07D5-26E2-4D36-AB74-8646A2229E4D-174-0000000BA62A73BE.jpg


110615-WRUW.jpg


969fc2cc.jpg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Desmond_Malone skrev:
Kör på denna otroligt slitna Citizen Nighthawk WR200 när det ska slitas lite, glaset är riktigt repigt och fint!

CAM00123.jpg


MVH

Anders P

Den ser ut att ha fått smaka på lite tuffa tag. Förövrigt är det en favoritklocka på sporthojforumet:).
 

Ricrob

Patek
Desmond_Malone skrev:
Rossi skrev:
Desmond_Malone skrev:
Kör på denna otroligt slitna Citizen Nighthawk WR200 när det ska slitas lite, glaset är riktigt repigt och fint!

CAM00123.jpg


MVH

Anders P

Den ser ut att ha fått smaka på lite tuffa tag. Förövrigt är det en favoritklocka på sporthojforumet:).

Är en klocka jag är otroligt nöjd med, kommer vara kvar ett bra tag!

MVH

Anders P
Ja, sliten är den men inte ens nästan lika sliten som sin ägare... :lol:
 

Knät

Cartier
Ray Wongs CWC hommage är min slit och släng klocka..

dsc0455b.jpg


Må vara en hommage, men som jag precis skrev i en annan tråd så tycker jag den är bättre på vissa punkter än CWC.. Lustigt men sant..
Den får vara med om allt.. På bilden (tagen förra året) är den ganska ny, ser klart värre ut redan..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Knät skrev:
Ray Wongs CWC hommage är min slit och släng klocka..

dsc0455b.jpg


Må vara en hommage, men som jag precis skrev i en annan tråd så tycker jag den är bättre på vissa punkter än CWC.. Lustigt men sant..
Den får vara med om allt.. På bilden (tagen förra året) är den ganska ny, ser klart värre ut redan..

Vem är det till höger på bilden? :p
 

Knät

Cartier
Denke skrev:
Vem är det till höger på bilden? :p

Danny DeVito kallar jag den, liten men tjock.. 28mm i diameter och 14mm tjock!..
En Meister-Anker som loppisfyndades till grabben.. Har fått nytt glas och servat den..
Kommer upp en tråd om den inom kort, ska bara ta nya bilder..

dsc0454l.jpg


dsc0447o.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Visa din raw beater.

Min absoluta raw-beater kostade dryga hundringen på Pantauktion. Det är en Jacques Lemans-quartzare av okänd modell och år. Swiss Made, helt i titan, safirglas och trycktestad ok till 200m. Spännet är trasigt så det har jag bänt ihop med en tång så att det sitter. Denna får vara med när instinkten säger att man inte borde ha klocka...
eqeresev.jpg


Bra till att tex skrapa rent grillgaller... :)
u3a4yda2.jpg
 
Topp