• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watch winder dregel o tips?

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Ok snubblade över doettling's colosimo, hade jag fullständigt hostat ur mig pengar kanske jag köpt en, nu tror jag de kostar över 100k per styck så de lär inte bli av. Men visst är de läckra!?


XdcsDYU.jpg


bFjyq8c.jpg



http://www.doettling.com/en/tabletop-objects/colosimo.html


Kan någon tipsa kring winder o resefodral som inte kostar riktigt så mycket men ändå är trevliga/högsta kvalite?
 
D

Deleted member 1265

Guest
Fortsätter dela med mig av saker jag sannolikt aldrig kommer köpa men kan sukta efter,
Deras "liberty" något "enklare" kassaskåp kombinerat winder, vill inte veta vad de kostar...
O8vIvyz.jpg

CIT72jI.jpg

9iFH9Mc.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ok om man vill kan man tydligen få ett helt rum " room concepts" fixat
Sky is the limit

Här kan man stöta på problem med frugan då helt plötsligt 25 % av bostadsytan upptas av juvelerarbutik, -bara rycka på axlarna o säg att det ingick när du köpte klockan antar jag;)
Helt plötsligt framstår mitt första alternativ vääldigt billigt!!!
vXkJpIs.jpg

Vaor1hm.jpg
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Ok om man vill kan man tydligen få ett helt rum " room concepts" fixat
Sky is the limit

Här kan man stöta på problem med frugan då helt plötsligt 25 % av bostadsytan upptas av juvelerarbutik, -bara rycka på axlarna o säg att det ingick när du köpte klockan antar jag;)
Helt plötsligt framstår mitt första alternativ vääldigt billigt!!!
vXkJpIs.jpg

Vaor1hm.jpg

Dreggel dreggel :D !
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tror ni det finns ngn möjlighet att få tv4 att bekosta en ombyggnad av hemmet, Martin Timell m kompanjon ev (arga snickarn) kommer först hem för att döma ut hur dåliga förhållanden mina klockor har, jag blir ivägskickad på SPA (kanske bekostad resa till nurburgring) för att sedan komma åter o få ett "room concept"
För mkt begärt;)?
 

Rivalen

Rolex
Döttling Guardian Travel Safe. Vanlig winder typ Modalo - ebay.de - sök på "uhrenbeweger" - där finns allt, fast annorlunda prissatt an Döttling.
dotling.JPG
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Tror ni det finns ngn möjlighet att få tv4 att bekosta en ombyggnad av hemmet, Martin Timell m kompanjon ev (arga snickarn) kommer först hem för att döma ut hur dåliga förhållanden mina klockor har, jag blir ivägskickad på SPA (kanske bekostad resa till nurburgring) för att sedan komma åter o få ett "room concept"
För mkt begärt;)?
haha ! Skicka in en ansökan till tv4;) arga snickarn skriker dig rätt upp i ansiktet om hur illa byggda dina klocklådor är hahahah !
 
D

Deleted member 1265

Guest
Alternativt förlåt mig, man sitter med sina klockor o ber om ursäkt för när man varit oaktsam med de...;) neh nu får jag sluta.
Trevlig kväll!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fortsätter dela med mig av saker jag sannolikt aldrig kommer köpa men kan sukta efter,
Deras "liberty" något "enklare" kassaskåp kombinerat winder, vill inte veta vad de kostar...
O8vIvyz.jpg

CIT72jI.jpg

9iFH9Mc.jpg
Man har kommit rätt långt i sitt samlade om man både har behov av, och pengar över till, såna där pjäser
 

DrDre

Patek
Om man är lite händig eller vill spendera lite pengar hos en snickare och tapetserare så går det ju faktiskt att köpa ett vanligt kassaskåp och konvertera det till något liknande, både på insidan genom att bygga in winders och och utsidan så att den passar resten av inredningen hemma.

Nu var väl min favorit kanske inte det Barcelonainspirerade, men det vore nog inte så svårt att få en tapetserarverkstad att göra något liknande och det ser ju betydligt roligare ut än ett vanligt grått som man har släpat in i lägenheten.
 
Topp