• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Watchwear.se

mrt4

Cartier
2-Faktor
Det här blev ju super!

Tack för det 😊👍
5AF8FED1-E959-4DCB-8532-73A1662D2D91.jpeg

67DE6099-02B1-40E3-AE67-22593AEB0557.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tjenare @Feskarn ! Jag funderar på att testa ett gummi med curved ends då låset till min länk gått sönder. Jag behöver 20mm och boetten är 38mm. Det jag funderar på är hur långt bak stiften sitter i förhållande till boetten, samt om rundningen är anpassad för en 40mm boett? Hur töjbart är gummit om mina stift exempelvis sitter närmare boetten, och samma sak med vad som antagligen är en aningen brantare kurva på 35mm mot 40?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tjenare @Feskarn ! Jag funderar på att testa ett gummi med curved ends då låset till min länk gått sönder. Jag behöver 20mm och boetten är 38mm. Det jag funderar på är hur långt bak stiften sitter i förhållande till boetten, samt om rundningen är anpassad för en 40mm boett? Hur töjbart är gummit om mina stift exempelvis sitter närmare boetten, och samma sak med vad som antagligen är en aningen brantare kurva på 35mm mot 40?

Ja jag skulle nog säga att gummit är anpassat för en boett på ca 40mm. Ska om jag lite senare idag kan ta mått så du får avståndet mellan bandstift och boett. Det passar ju lite olika modeller men ibland kan det krävas tunnare, tjockare eller böjda bandstift för att få till det. Gummit är inte direkt töjbart eftersom det är vulkaniserat och sedan har det en förstärkt "klack" mot boetten.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ja jag skulle nog säga att gummit är anpassat för en boett på ca 40mm. Ska om jag lite senare idag kan ta mått så du får avståndet mellan bandstift och boett. Det passar ju lite olika modeller men ibland kan det krävas tunnare, tjockare eller böjda bandstift för att få till det. Gummit är inte direkt töjbart eftersom det är vulkaniserat och sedan har det en förstärkt "klack" mot boetten.
Tack! Är det ”vanliga” gummit märkbart mjukare än det nya FKM?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_9825.jpeg

20mm gummi med ”curved ends” på en 38mm boett. Enkelt installerat med böjda bandstift, jag ska testa även med raka. Funkade riktigt bra, tack @Feskarn för super snabb leverans och kommunikation 👍🏿😊 Eftersom min klocka är en kvartsklocka har den lite plattare baksida, möjligen skulle det sitta än tightare med en tjockare boett, man får laga lite efter läge 😉
*efter byte till raka bandstift sitter det nu som gjutet. Superbra!!
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
En fråga @Feskarn ... Jag beställde ett gummi med "cuved ends" (svart 20mm av den enklare gummisorten) :) Jag noterade att samma svarta band finns/fanns i även 19mm och 21mm, men exempelvis det mörkröda gummit finns bara i 20mm. Är det för att det inte finns andra storlekar, eller kan du ta hem andra storlekar även i andra färger?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
En fråga @Feskarn ... Jag beställde ett gummi med "cuved ends" (svart 20mm av den enklare gummisorten) :) Jag noterade att samma svarta band finns/fanns i även 19mm och 21mm, men exempelvis det mörkröda gummit finns bara i 20mm. Är det för att det inte finns andra storlekar, eller kan du ta hem andra storlekar även i andra färger?

19mm är tyvärr hopplöst att få tag på. Inte många leverantörer som tillverkar det. Även lite begränsat i 22mm men jag tror att det ska gå att lösa 21mm i de flesta färgerna. Är det någon speciell färg ni tänker på?
 

Måberg

Panerai
Snabbt och grymt prisvärt som vanligt!
Pluspoäng för de snygga fodralen banden kommer i nu också!

24mm grovt brunt läder till Seiko
16mm svart läder Philippe Pechard till damens Tissot 👍
20230921_185624.jpg

20230921_185847.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Behövde ett lite ”höstigare” band som damp ned idag lagom till det blev sommarvärme igen 😅
B600390A-68DC-4143-9C56-861E9FFAA048.jpeg
98601ABE-C907-4EB3-B5DE-D2FD4B29E866.jpeg


Var något år sedan sist jag köpte denna modell från watchwear, minns att de med lite användning blev extremt mjuka och sköna 👌🏻
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Lite nytt har trillat in senaste tiden så jag kör en liten uppdatering här.

Gummi Curved finns nu även i camo och digital camo. 13 färger finns det att välja på av båda modeller.




Gummi Curved Camo.JPG

Gummi Curved Camo Digital.JPG



Gummi Curved Premium har fyllts på med ytterligare färger och det har även tillkommit en modell med kontrastsöm.


Gummi Curved Premium.JPG


Gummi Curved Premium 2.JPG



Gummi Quick - ett enklare gummi av silikon med QR-stift. Endast tillgänglig i 20mm till en början. Det finns 9 färger att välja på.


Gummi Quick.JPG



Gummi Pilot FKM. Storlekar att välja på är 20, 21 och 22mm. 9 färger att välja på . QR-stift även på denna modell.



Gummi Pilot FKM.JPG
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Lite nytt har trillat in senaste tiden så jag kör en liten uppdatering här.

Gummi Curved finns nu även i camo och digital camo. 13 färger finns det att välja på av båda modeller.




Gummi Curved Camo.JPG

Gummi Curved Camo Digital.JPG



Gummi Curved Premium har fyllts på med ytterligare färger och det har även tillkommit en modell med kontrastsöm.


Gummi Curved Premium.JPG


Gummi Curved Premium 2.JPG



Gummi Quick - ett enklare gummi av silikon med QR-stift. Endast tillgänglig i 20mm till en början. Det finns 9 färger att välja på.


Gummi Quick.JPG



Gummi Pilot FKM. Storlekar att välja på är 20, 21 och 22mm. 9 färger att välja på . QR-stift även på denna modell.



Gummi Pilot FKM.JPG
Curved gummi sitter som en smäck på Christopher Ward C60. Mycket nöjd👌
1000005697-01.jpeg
 

Snerax

Omega
2-Faktor
Köpte ett läderband till nyförvärvet, vill tacka för den otroligt snabba servicen då det bara tog 22 timmar från lagd beställning till att det låg i brevlådan.
Kommer definitivt bli mer köp i framtiden!
20231011_185909.jpg
 
Har handlat på watchwear.se (självklart med KS rabattkod) nöjd som satan. Lite sega med att skicka grejerna men nöjd ändå. Viktigt att stötta dem som stöttar KS samt även svenska handlare som säljer tillbehör kan jag tycka.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Topp