• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Yacht Master 2015

Skrutt33

Breitling
Hej är det någon här som provat och sett den nya Yacht Master i Rose med gummi armband
Är rätt sugen på en sån och undrar om den redan nu finns till försäljning?
 
Har inte sett den någonstans än.. Gissar på lansering efter sommaren. Någon annan kanske kan komma med något konkret?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Hörde jag kö:)
image.jpg

Värd att vänta på
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan någon förklara vitsen med yahtmasterserien för mig?
En sub C med sämre WR och mindre funktionell vridring. Är vitsen att den är stekigare och dyrare, eller vad är vitsen? Vad tillför modellerna som inte subben resan erbjuder förutom färg?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Kan någon förklara vitsen med yahtmasterserien för mig?
En sub C med sämre WR och mindre funktionell vridring. Är vitsen att den är stekigare och dyrare, eller vad är vitsen? Vad tillför modellerna som inte subben resan erbjuder förutom färg?
Ja, vad är vitsen? vore enklare om det bara fanns en modell och ett klockmärke;)
Skulle göra det mycket lättare att välja, men skulle bli ett tråkigt forum att läsa om samma klocka hela tiden:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
H
Kan någon förklara vitsen med yahtmasterserien för mig?
En sub C med sämre WR och mindre funktionell vridring. Är vitsen att den är stekigare och dyrare, eller vad är vitsen? Vad tillför modellerna som inte subben resan erbjuder förutom färg?
Instämmer i ditt resonerande, känns som att de uppfunnit hjulet på nytt bara lite klenare.
 

R0B

Panerai
Kan någon förklara vitsen med yahtmasterserien för mig?
En sub C med sämre WR och mindre funktionell vridring. Är vitsen att den är stekigare och dyrare, eller vad är vitsen? Vad tillför modellerna som inte subben resan erbjuder förutom färg?
YM II erbjuder väl regattakronograf? Fick funktionen förklarad på nymans för något år sedan, fullt funktionsduglig för seglingstävlingar. Vet dock inte hur stor procent (promille?) som faktiskt nyttjar den funktionen. :)
image.jpg


Nya YM ser ju dock bara ut som ett dykarur?
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
YM II erbjuder väl regattakronograf? Fick funktionen förklarad på nymans för något år sedan, fullt funktionsduglig för seglingstävlingar. Vet dock inte hur stor procent (promille?) som faktiskt nyttjar den funktionen. :)
image.jpg


Nya YM ser ju dock bara ut som ett dykarur?


Troligtvis väldigt få med den klockan som använder funktionen. Den är dock jäkligt snygg, speciellt i det utförandet stål/rguld :)
 
  • Like
Reactions: R0B

noxela

Omega
Troligtvis väldigt få med den klockan som använder funktionen. Den är dock jäkligt snygg, speciellt i det utförandet stål/rguld :)

Det är en snygg komplikation att ha på tavlan.
En tacktick eller motsvarande funkar betydligt bättre än ett armbandsur för nedräkning vid kappsegling.

T070_1334.jpg
DKRZ2176.JPG

T070_1334.jpg
T070_1334.jpg
T070_1334.jpg
 
Topp