• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zodiac-tråden

Psykel

Patek
Dagens!
1F43D503-ECBD-4D26-8D15-9B4B572334A8.jpeg
 

wotan

Rolex
Då jag inväntar en vintagezodiac så undrar jag: hur gör ni med service? Vart rekommenderar ni att man lämnar in klockan?

Min ska vara "kollad av urmakare och fungera felfritt" men jag lär ändå lämna in den efter ett år eller två.
 

wotan

Rolex
Edit: enligt buhch på vintagezodiacs så är det en 80-talare:)

ÄNTLIGEN kom den hem :)
Zodiac Astrographic NOS ~1975-79. Minimala spår av förvaring på klockan, boxen har lite skavmärken på en kant :)
Någon som har möjlighet att förklara informationen om klockans / urverkets gång? ser allt bra ut? jag är en klocknörd som mest är intresserad av design, hantverk osv... kan ingenting om urverkets gång osv.
IMG_20180719_153355.jpg
IMG_20180719_160959.jpg
IMG_20180719_161003.jpg
IMG_20180719_153237.jpg
IMG_20180719_153240.jpg
IMG_20180719_152649.jpg
IMG_20180719_152909.jpg
 
Senast ändrad:

wotan

Rolex
Någon som har tips på armband som kan passa till klockan? funderar på att spara på länken !
 

Phobos

Breitling
Ok vi försöker här med. Köpte en Zodiac Sea Wolf, ville bara se rimligt pris för den. Lite sent kan tyckas då jag redan köpt den men vill kolla iaf!
Screenshot_20180729-183030.jpg
Screenshot_20180729-154305.jpg
 

Fadershan

Patek
Ok vi försöker här med. Köpte en Zodiac Sea Wolf, ville bara se rimligt pris för den. Lite sent kan tyckas då jag redan köpt den men vill kolla iaf!
Screenshot_20180729-183030.jpg
Screenshot_20180729-154305.jpg
Vad betalade du då? Var det buy it now eller auktion? Personligen gillar Jag den äldre bezeln lite bättre och på denna drar skadan på texten ner en del är jag rädd. Gissar att de kostar allt från 3-10k beroende på skick och version. Bl.a. tror jag nodate verken brukar gå lite högre t.ex. pga en svaghet i datumkomplikationen och tavlans estestik.
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Nej tyvärr, kommer som den ser ut...
Svårt att säga, hur är skicket på urverket, vet du det? Rent generellt skulle jag säga mellan 3-5 tusen beroende skick. Rent kosmetiskt så ser den ju reko ut. Bezeln har jag inte sett förut (med den färgen dvs) att du saknar länken drar såklart ner värdet lite också
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Vad betalade du då? Var det buy it now eller auktion? Personligen gillar Jag den äldre bezeln lite bättre och på denna drar skadan på texten ner en del är jag rädd. Gissar att de kostar allt från 3-10k beroende på skick och version. Bl.a. tror jag nodate verken brukar gå lite högre t.ex. pga en svaghet i datumkomplikationen och tavlans estestik.
Vad betalade du då? Var det buy it now eller auktion? Personligen gillar Jag den äldre bezeln lite bättre och på denna drar skadan på texten ner en del är jag rädd. Gissar att de kostar allt från 3-10k beroende på skick och version. Bl.a. tror jag nodate verken brukar gå lite högre t.ex. pga en svaghet i datumkomplikationen och tavlans estestik.
4200 gav han för den! Saxat infon från den andra zodiac tråden
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Tjenare,

Är det någon här i vintage zodiac träsket som har koll på om det finns rektangler kvar i omlopp, eller om dessa varianter är lika sällsynta som lejon i norrland?
59c92dc6ae773_260372b.jpg
 
Topp