• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Senaste innehållet av Aspen68

  1. A

    Vk63 bygge problem?

    Hej, en snabb fråga om bezel på en Seitona. Har precis satt ihop min första vk63 klocka, när jag ska sätta på "bezel insert" så är inserten för stor, kontaktar säljaren som jag köpt caset och bezel av och han hävdar att det är normalt och att jag kan beställa en plastring för att lösa detta...
  2. A

    Ny packning till glaset

    Har beställt en sådan, hoppas att det är rätt. Tack för hjälpen
  3. A

    Ny packning till glaset

  4. A

    Ny packning till glaset

    Vet inte hur mycket det går att se.
  5. A

    Ny packning till glaset

  6. A

    Ny packning till glaset

  7. A

    Ny packning till glaset

    Lägger upp i morgon. Kollade på cousin uk och verkmästaren, kan privat personer handla hos dessa?
  8. A

    Ny packning till glaset

    Så satans svårt att se! Tycker inte den är helt rak som I Men inte heller som ett L😰 Har du något tips var jag kan hitta någon packning? Finns väl ingen i Sverige?
  9. A

    Ny packning till glaset

    Vet ej vad m det är en i eller L packning hur vet jag skillnad?? Innerdiameter där packningen ska ligga i boetten får jag till 31mm glaset 30.42mm höjd på gamla packning 0.88mm Ganska säker på att det ska vara en L variant
  10. A

    Ny packning till glaset

    Ok det här var krångligt värre! Har mätt glaset igen, får det till 30.42mm Och innermåttet av caset där packningen ska sitta ca 31mm Då borde väl en packning på 30.4mm vara lagom? Hittar bara 30mm eller 30.5mm Fattar inte hur jag ska tänka då?
  11. A

    Ny packning till glaset

    Hej, Var tvungen att ta ur glaset på en klocka jag byggt, typisk submarine 40mm case. Hur ska jag veta vad jag ska köpa för packning till glaset? (Den gamla var helt vriden) så måste beställa ny alltså hur vet jag vilket mått som pakningen ska ha? Glaset verkar vara ca 30.5mm Tacksam för hjälp!
  12. A

    NH35 mod

    Hmm... Får kolla visarna, tyckte allt såg bra ut när jag var färdig . Men tack för tipset
  13. A

    NH35 mod

    Verket har suttit i en ny Steeldive ca 1mån, inga konstigheter i den klockan. Tycker bara det är konstigt att den går +-0 hela dagen, sedan lägger jag den "dial up" ca 7 timma när jag sov och den tappade ca5-6min. Enligt timegraphern så går den +2-1 sec i denna position
  14. A

    NH35 mod

    Jag drog upp den fullt, stälde tiden och sedan enligt inlägget. Ska prova idag igen, ställde den vid 11:00 idag och än så länge +-0, får se imorgon när jag vaknar.
  15. A

    NH35 mod

    Hej! Har byggt ett 10 tal klockor och tycker jag har hyffsad koll men har nu en nöt som jag inte lyckas förstå riktigt. Har byggt en typisk submariner mod på ett NH35 verk, enligt timegraphern så mår urverket bra, ca 260 amplitud, o.4 beaterror och mellan ca + 6sec till -2 sec I olika positioner...
Tillbaka
Topp