• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fake

Äkta eller Fake?

  • Äkta

    Röster: 1 3.2%
  • Fake

    Röster: 30 96.8%

  • Totala väljare
    31
  • Enkät stängd .

MJ24

Patek
2-Faktor
Posta den i Paneraitråden också...nog enklare att får snabbt svar.
Ser lite märklig ut, men bilden är ju inte heller den bästa.
Kan inte se vilken referens det skall vara heller.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
image.png
Fick denna på snapchat, den ser skum ut vad säger ni? Äkta eller fake?


image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

TinaJ

Breitling
Jag fick ju väldigt många bra råd och tips på den här tråden om klockan jag och min syster tänkte köpa som present till en god vän, så jag tänkte berätta hur det gick.

Vi köpte den för 15 000:- av ägaren som ärvt den. Vännen fick den som present för sin lyckade disputering och såg väldigt glad och tacksam ut. Efter några veckor berättade han att han sorgsamt och olyckligt blivit bestulen på den. Lyckosamt nog hade han försäkrat den och fått 20 000:- för den. Snopet.

Igår fick jag dock veta sanningen av hans vän, mot löfte att inte berätta att han skvallrat. Han hade sålt den för 20 000, men ville inte krossa våra hjärtan och hittade därför på stöldhistorien. Så kan det gå. Våra tankar var altså goda, men inte helt rätta. Men vi betalade 7 500 var och han fick 5000 ytterligare för det så det blev väl ett lyckligt slut i alla fall.

Tack för hjälpen i alla fall. Att den firade inte skulle uppskatta presenten kunde ju inte ni förutse.

IMG-20160209-WA0000.jpg
 
OT, men vad hände här? Fick en notis om ett nytt inlägg i en tråd jag medverkat i och ser att sista inlägget är urgammalt. För att sen se att senaste inlägget som skrevs ikväll står som fjärde sista.

Edit: Ordningen återställdes efter min post.

Annars ska du inte vara ledsen TinaJ. Kompisen blev nog glad för 20 papp i plånboken ändå.
 

Perran

Breitling
Hej Klocksnack!
Är denna klocka äkta eller fake?
Serienummer: Y682073

Tacksam för svar :)

Mvh Perran
 

Bilagor

  • image1.JPG
    image1.JPG
    81.3 KB · Visningar: 132
  • image2.JPG
    image2.JPG
    309.4 KB · Visningar: 128
  • image3.JPG
    image3.JPG
    267.8 KB · Visningar: 128
  • image4.JPG
    image4.JPG
    99.7 KB · Visningar: 127
  • image5.JPG
    image5.JPG
    260.2 KB · Visningar: 125
Senast ändrad:
Topp