• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller falsk Omega speedmaster 2006 (?)

Robbin

Breitling
Tjenare gänget!
Har länge dragit nytta av eran kunskap här på KS dock aldrig tagit steget att registrera ett konto. Nu tyckte jag det var hög tid för detta!

Jag är intresserad av en Omega speedmaster som enligt säljaren är 100% äkta och köpt 2006 vilket jag har lite svårt att tro på av diverse anledningar. Därför vill jag kolla med grabbarna och tjejerna på KS vad ni tycker och tänker kring detta ur. Länk nedan:

http://www.blocket.se/stockholm/Omega_speedmaster_3513_50_som_ny_64225125.htm?ca=11&w=3

Det jag tänker på är framför allt länk och urtavla. Har kollat runt på diverse speedmasters från 06 men hittar ingen med
Likadan urtavla eller lås på länk. Så vad säger ni? Är detta en skojare?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tjenare gänget!
Har länge dragit nytta av eran kunskap här på KS dock aldrig tagit steget att registrera ett konto. Nu tyckte jag det var hög tid för detta!

Jag är intresserad av en Omega speedmaster som enligt säljaren är 100% äkta och köpt 2006 vilket jag har lite svårt att tro på av diverse anledningar. Därför vill jag kolla med grabbarna och tjejerna på KS vad ni tycker och tänker kring detta ur. Länk nedan:

http://www.blocket.se/stockholm/Omega_speedmaster_3513_50_som_ny_64225125.htm?ca=11&w=3

Det jag tänker på är framför allt länk och urtavla. Har kollat runt på diverse speedmasters från 06 men hittar ingen med
Likadan urtavla eller lås på länk. Så vad säger ni? Är detta en skojare?
Varför har du snott blocketbilden till din avatar?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
7524319312 copy.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Det är alltså inte den oändligt mycket vanligare (och populärare?) Speedmaster Professional - månklockan, utan en annan i samma serie. Därav skillnaderna.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Tack för ett bra svar! Finner du det nödvändigt att göra affären hos till ex. Kaplans eller dyl för kolla autenticitet för detta ur?
Känner du dig osäker så är det en billig försäkring att låta kaplans eller AD titta på den innan köp, speciellt när det ändå rör sig om ganska mycket pengar. Äkthetskoll kan du i vissa fall få gratis, äkthetsintyg kostar några hundralappar och kan ta någon dag. Med det sagt ser jag inget i annonsen som gör att jag drar öronen åt mig. Nu är jag ingen auktoritet på Omega, men även om det är ett vanligt förfalskat märke är inte detta en så vanlig modell vilket gör att risken är mindre. Be att få ett skrivet kvitto och kolla leg ger ju en liten trygghet i alla fall.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den ser äkta ut, cert och låda ser bra ut. Tycker priset är ungefär vad det borde med tanke på att den med största sannolikhet är i behov av service.
 
Senast ändrad:

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
ÄR du osäker så strunta i den. Det kommer nya klockor ut varje dag till försäljning bara att ha lite is i magen :D
 
Topp