• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta IWC?

mikeA

Basic
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Hej på er. Nu behöver jag er hjälp! Jag har hittat en IWC som jag är sugen på. Ska vara arvegods enligt säljaren så han vet inte så mycket om klockan. Den ska vara från -98 iaf. Han han dock ett hyfsat hum om värdet. Så är denna äkta??!

Mvh Micke

Hade avstått. Kollat lite mer på bilderna. Lite svåra bilder, men tavlan är inte i synk med yttre sekundmarkeringen.

Tack för alla svar! Ja det verkar som de flesta är överens om att den är fake. Synd var riktigt sugen på den....

Har en (äkta såklart) Portuguese på mig. Tog ett tag innan jag hittade "vad som är fel".
Allmänintrycket är ju att den ser ut att ha extremt låg finish, men jag kunde inte se exakt vad som var fel. Sen såg jag...

Bakstycket:

Serienumret sitter snett. Det ska sitta mellan bandhornen. Det är en sak. Den kan ju iofs sitta snett av nåt skäl, fan vet jag. Men du har stjärnskruvar på "din". Jag har inte det, jmf med denna:

iwc-portugieser-chronograph-reference-371446_9720_album2.jpg

Notera även att den riktiga "baksidan" är borstad, din är blank.

Fan nu när jag kollar noggrannare hittar jag massor. Texten på urtavlan är fel-placerad tex.

Har en (äkta såklart) Portuguese på mig. Tog ett tag innan jag hittade "vad som är fel".
Allmänintrycket är ju att den ser ut att ha extremt låg finish, men jag kunde inte se exakt vad som var fel. Sen såg jag...

Bakstycket:

Serienumret sitter snett. Det ska sitta mellan bandhornen. Det är en sak. Den kan ju iofs sitta snett av nåt skäl, fan vet jag. Men du har stjärnskruvar på "din". Jag har inte det, jmf med denna:

iwc-portugieser-chronograph-reference-371446_9720_album2.jpg

Notera även att den riktiga "baksidan" är borstad, din är blank.

Fan nu när jag kollar noggrannare hittar jag massor. Texten på urtavlan är fel-placerad tex.
Allt är ju fel...

Bara like kul att folk hugger på Rolex direkt men är det något annat tvekar många. Då förstår man att det även kopieras mindre populära tillverkare och modeller.

Mjo, men sen är Rolex ett av världens absolut främsta varumärken, alla kategorier. Och klockvärldens främsta därtill. (Det är inte ett inlägg i debatten, vem gör bäst klockor, utan endast ur ett varumärkesperspektiv).

Tillbaka
Topp