• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta Rolex?

Hej!
Måste först bara säga att jag inte vet mycket om klockor alls..
Jag var nyligen på loppis och bad om att få kolla på klockorna som de hade. De visade sig att de hade en gammal Rolex liggandes där! Antagligen en kopia tänkte jag, men häftig ändå! Det slutade med att jag köpte den för 75 kr. Klockan fungerar inte men jag köpte den ändå eftersom jag tänkte: "Tänk om den är äkta!!!".

Nåja... Men tänkte höra ifall det fanns någon som vet mer om klockor än vad jag vet och kan säga om den är äkta eller inte
I urtavlan står det "Rolex" "Oyster Perpetual" "DAY-DATE" och "Superlative Chronometer" "Officially Certified"

På baksidan står det: "Rolex" "Argent" "Plaque ORG50Z" "France" och "342518"

Jag antar att den är fake men skulle gärna vilja höra det från någon som kan lite mer om klockor också! :)

rolex.jpg
rolex2.jpg
rolex3.jpg
rolex4.jpg
rolex5.jpg

My god... Har aldrig sett en värre kopia!! Skulle lätt kunna köpa den och ge som present till en polare för att den är SÅ SJUKT FUL!! :wideyed::hilarious:

Haha vilka underbara svar! Jag sitter och garvar högt för mig själv på toa.
Men som sagt, låt inte de lustiga svaren skrämma bort dig. Har du nåt annat du funderar över? Välkommen in i klockornas farliga värld, önskar jag som själv är ny här sen december och redan svårt hooked.

Ja, inte betalar folk 2-3+ medelsvenska årslöner för att gå runt med en klocka som ser ut sådär....

Tillbaka
Topp