Exakt så jag känner, ja original förutom plexiglaset som är nytillverkat.Även om det inte handlar om armbandsklockor finns det nåt hisnande i att röra sig tillbaka till 1700-talet, häftigt!
Är tanken original? Ser fantastisk ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Exakt så jag känner, ja original förutom plexiglaset som är nytillverkat.Även om det inte handlar om armbandsklockor finns det nåt hisnande i att röra sig tillbaka till 1700-talet, häftigt!
Är tanken original? Ser fantastisk ut!
Oh la la! Och med fantastisk länk. Ålder?Morfars beater![]()
![]()
I fantastiskt skick! Och en klocka med dramatisk historia är verkligen häftigtDenna, från första halvan av 40-talet. Revue A.T.P. som gavs ut till brittiska soldater under WW2
![]()
Vet faktiskt inte, 40-tal? Har försökt luska lite men någon här kanske kan veta? Den fungerar men skulle behöva ett annat band för att den ska passa på mig.Oh la la! Och med fantastisk länk. Ålder?
Såna där band är nog roligare i teorin än i praktikenVet faktiskt inte, 40-tal? Har försökt luska lite men någon här kanske kan veta? Den fungerar men skulle behöva ett annat band för att den ska passa på mig.
Haha ja typ såSåna där band är nog roligare i teorin än i praktiken![]()
Ljuvligt! Sitter perfekt på Don DraperOmega seamaster 30 från 1963 och farfars Omega fickur från 1910. Båda fungerar utmärkt.![]()
![]()
Fantastisk!Jag har en Elgin som påstås vara ifrån 1927.
![]()
Ja den är cool.Fantastisk!
Jag håller med, det är lite pluttigt. Letar vintage själv och vill nog ha minst 34 mm.Ja den är cool.Dock är den bara 31mm utan krona vilken känns lite litet, så tyvärr får den inte den handledstid den förtjänar.
![]()
Missade den här som är mitt äldsta armbandsur, Longines från 1929Johan Gustaf Albin Stockholm No71
Slutet av -17 början på -1800
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Äldsta armbandsuret är nog min Tissot tank från ~1931-33
![]()
Åh, många tidiga Longines är grymt snygga!Missade den här som är mitt äldsta armbandsur, Longines från 1929
![]()
Läcker bild!!Slutet av 50-talet.
![]()
Lagom charmigt att dela sina annonser i övriga avdelningar. Sorry, klockan var dock fin...
Förlåt då, tänkte bara att @MattiasKV skulle slippa trycka på F5Lagom charmigt att dela sina annonser i övriga avdelningar. Sorry, klockan var dock fin...
Åh det tackar jag för!Förlåt då, tänkte bara att @MattiasKV skulle slippa trycka på F5![]()
Blir inte så jäkla bra om alla börjar göra så...Förlåt då, tänkte bara att @MattiasKV skulle slippa trycka på F5![]()
Jag förstår hur du menar och uppskattar tanken men jag har inget emot tips i min tråd, även om såna kanske hellre sker i pm. Tack! Frid!Blir inte så jäkla bra om alla börjar göra så...
Tjusig!Breitling Chronomat första revisionen från 42/43. Staybrite. Ingen incabloc alls.
![]()