• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu en storleksfråga. Daytona, damklocka eller herrklocka?

Är Daytonan för män eller kvinnor?

  • Klart en kvinnoklocka!

  • Mansklocka såklart!

  • Du har för feta armar, skaffa större klocka!

  • Upp till dig, känns den bra för dig är den bra.


Resultatet är endast synligt efter enkät.
Är en subjektiv bedömning. Men jag trivs bra med min så då är det en herrklocka :)

Jag kan tycka att en hel eller halvguld fungerar riktigt bra på en kvinna.
 
Sen vet vi vad bilder gör med klockor ( de ser större ut på bild) Jag har 19 cm handleder är 184 Cm lång och väger 91kg (gymråtta sedan 15 år) jag kan bära 43 mm utan problem och min IWC ser verkligen inte stor ut i verkligheten även om den på bild är rejäl.
Bilder säger som sagt ingenting. En klocka ska sitta skönt, det är det viktiga.

Stooor:
image.jpg


Liiiiten:
image.jpg
 
Helt klart en mansklocka, jag har sett den på alla möjliga mansarmar. Kan säga att jag är lite av en tjockebulle och den sitter kanon på mig ändå :rolex:
 
Daydate 36mm är definierade (av Rolex) som en mansklocka, och Daytonan är 3mm större. Säger mycket att storleken inte har någon betydelse.. Finns en drös tjejer som bär Submariner, SeaDweller m.fl. trots de klassas som herrklockor, och de passade minst lika bra ändå!
 
Daydate 36mm är definierade (av Rolex) som en mansklocka, och Daytonan är 3mm större. Säger mycket att storleken inte har någon betydelse.. Finns en drös tjejer som bär Submariner, SeaDweller m.fl. trots de klassas som herrklockor, och de passade minst lika bra ändå!
Är inte Daytonan 40mm?
 
Finns massa parfymklockor i storlekarna 50-60mm som bärs av späda tjejer. Klockan är oftast bredare än handleden ser det ut som då. Så storleken verkar inte ha någon betydelse, för klockor, längre. Alla kan ha allt, bara de trivs.
 
Tillbaka
Topp