• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen! Omega Pie Pan

D

Deleted member 1154

Guest
Den mest eftertraktade är den du tycker är snyggast :) För min del är det en sextiotalare i stål men jag är inte storflippare så jag behöver inte fokusera på värdet i första hand :)

Såvitt jag vet har inte alla den åttakantiga kronan. Den är iofs snygg men inte så greppvänlig.
Jag är inte någon stjärna på Pie-Pans, eller Connies öht men Jokkmokkswe är definitivt en av forumets källor att ösa ur :)

Innan jag köpte min så läste jag mycket på http://omega-constellation-collectors.blogspot.se/ men lurkade också lite på http://omegaforums.net/ och så JEs poster på TTT förstås, det var där min vurm för Connies med Pie-Pan startade.


Jo men vilken har det tillverkats minst antal exemplar av?

Magnus
 
D

Deleted member 1154

Guest
Relevant på vilket sätt? Visst kan det vara lite kul att veta men det betyder inget mer än att det just är få tillverkade.


Om stål är tillverkade i 30 000 ex och guld på stål 450 000ex. vilken tror du då ger mest i pension om 25 år?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis! har både guld och stål men gillar stålet bäst. Mina säger blygsamt hej!
Tre?!! Grattis säger jag till dig! Nu helt plötsligt förstår jag vem Viking är! Jag känner dig från din andra nick från TTT!

En fråga angående alla saker att kontrollera vid införskaffande av Constellations; din översta med lume på både visare och index, borde inte den ha T Swiss made T? Med två T för både visare och index? Eller är det bara åt andra hållet man checkar, att vid onyx så skall det inte få finnas markerat Tritium på tavlan?
 

fc2

Rolex
Tre?!! Grattis säger jag till dig! Nu helt plötsligt förstår jag vem Viking är! Jag känner dig från din andra nick från TTT!

En fråga angående alla saker att kontrollera vid införskaffande av Constellations; din översta med lume på både visare och index, borde inte den ha T Swiss made T? Med två T för både visare och index? Eller är det bara åt andra hållet man checkar, att vid onyx så skall det inte få finnas markerat Tritium på tavlan?

Många tidiga tritiumur hade ingen märkning, se tex Omega CK2998.
 

Jonte73

Audemars
Ähh kladdar lite, svärfars hejar.
image.jpg
 
Topp