• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen tillbaka efter full service Omega Sjömästare 176.007

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Otippat fin på vitt band, uret i sig är ju riktigt läckert och kul med svart tavla istället för den vanligare blå.
 

Patrik J

Rolex
Ok nice får kolla upp vilken klocka du köpt låter intressant. 24h indikatorn på min klocka är helt enkelt bara en 24h indikator :)
Som talar om vilken del av dygnet det är när kl är tex 6.00 om man inte vet om det är 06.00 eller 18.00 hehe.
Den följer med timvisaren så man kan precis som du säger inte justera den. Ganska menlöst. Så har jag uppfattat den lilla jäkeln iaf.


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk


Tycker det är charmigt med 24h-indikatorn. Bra mycket roligare än en subsekund. Dessutom är det bra om man vaknar upp avsmullen i ett dike i övre Norrland på sommaren när solen skiner dygnet runt. Då kan man snabbt avgöra om man ska gå hem eller till jobbet. :hungover:
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det är charmigt med 24h-indikatorn. Bra mycket roligare än en subsekund. Dessutom är det bra om man vaknar upp avsmullen i ett dike i övre Norrland på sommaren när solen skiner dygnet runt. Då kan man snabbt avgöra om man ska gå hem eller till jobbet. :hungover:

Haha det har faktiskt hänt mig , fast snarare att jag varit så trött efter jobb vintertid. Så att man somnar när man kommer hem direkt och vaknar upp vid 20.00 samma dag, tittar på klockan och får panik för man tror att man försovit sig 1h till jobbet . Lugnet kommer när man får fram en digitalklocka. MEN HADE jag haft denna klockan på armen dom få gångerna det har hänt. Hade jag lugnt kunnat somna om igen utan att fått panikkänslan över förseningen till jobbet ;)


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Riktigt fin! Har varit nära att slå till på en sån för ett tag sen jag också. Har du länk till den också?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hur ser då boettlocket ut på dessa? Har aldrig sett en gravyr eller prägling nedsliten med vad som verkat vara naturligt slitage.

Går inte att få en bild på vad man kan urskilja av "seamaster " texten och sjöhästen
Syns ytterst lite i vissa ljusvinklar bara ;(
eqe3yhez.jpg


Så här ska baklocket se ut .....
7ypape9a.jpg
 
Topp