• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äntligen!!!!

Wow wow wow, så jäkla bra. Det verket och rotorn är ju ren porr. Tack för att du delade något som måste vara en fantastisk upplevelse!

Ett litet guldigt stycke kärlek, stort grattis än en gång och som sagt, vårda den ömt till kommande generationer!

Helt bananas. Stort grattis till succén!
Underbar på alla sätt och spåren på den är efter farfar. Polera inte bort dem.

Får ståpäls på armarna, ryser av välbehag när jag tittar på bilderna. Vilket minne!

Jag brukar i ärlighetens namn inte ägna så mycket tid åt urverken på klockor, men det här kan jag nästan inte se mig mätt på.

Grattis till en mkt fin klocka samt den fina servicen den fick trots att det tog lite tid men som det heter, den som väntar på något gott väntar aldrig. .........

Anders

Fantastisk historia som jag väntat på upplösningen på. Stort grattis! Hade varit intressant att veta vad som har gjorts på servicen. Har nya delar behövts tillverkas t.ex.?

Stort tack för alla glada tillrop. Klockan är en pärla och skall vårdas ömt, men utan att bli en "safe-queen". Vad är klockor till för om inte att användas?

Flera har frågat vad som gjorts och vad det kostade. Svaret på fråga två är "huggorm!" och på fråga ett är att den är testad till samma standard som de nya klockor som lämnar PP, om jag läser dokumentationen rätt, dvs verket är ganska omfattande servat och delar bytta. Det syns ju på bilderna att det har fått sig en rejäl genomkörare. Boetten är mycket lätt polerad, tror jag. Plexit är bytt, visarna är putsade och tavlan rengjord. Plus nytt spänne och band (original PP, ännu mer huggorm! Men vafan!)

Och, som jag glömde i trådstarten, stort tack även till ROB-1832 för bra hjälp och härligt bemötande idag. Jag fick tillochmed hänga med in i urmakeridelen och låna luppar för att ta bilder! :)

Wow, helt fantastiskt. Galen berättelse från start till slut. Snacka om "live the brand". Nu är det din tur att förvalta den till nästa generation! :)
Stort grattis!

Tillbaka
Topp