• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är analoga digitala ur verkligen,"skräp"? Blev utkastad från den största klokgruppen av just den anledningen, jag ställer mig frågan om en robust Digi

JörgenS

Basic
Efter att ha blivit portad från den största klockgruppen för att jag publicerade "skit" (moderatorns ord)
Vill gärna protestera! Klockan i fråga är en analog/digital STERLING. Den är lika robust som dyrare märken, med den skillnaden är att den här fortfarande är i nyskick och visar exakt rätt tid.
Inte dåligt för en klick från 80:talet. Frågan är om vi skall stirra på märkesnamnem eller se till kvalitet.

Nej de är inte skräp. De har sin plats i historien och kul iom att de är så tidstypiska.
Jag är nyfiken, vilken är den största klockgruppen du blev utkastad från? Det låter inte som något som skulle hända här på Klocksnack?

En tråd på KS för att protestera mot något som hänt på Facebook känns kanske lite märkligt. Men sälj klockan här istället? Du har väl några roliga klockor? Leta reda på relevanta befintliga trådar, visa upp dem, fråga om vad du undrar, och så vidare. Delta i konversationen. Då är du snart uppe i de 50 inlägg som krävs för tillgång till köp och sälj. :)

Är det "den" gruppen på Facebook? Med Dante eller var karln heter som driver den som är helt knäpp och inte accepterar minsta kritik alls?

Efter att ha blivit portad från den största klockgruppen för att jag publicerade "skit" (moderatorns ord)
Vill gärna protestera! Klockan i fråga är en analog/digital STERLING. Den är lika robust som dyrare märken, med den skillnaden är att den här fortfarande är i nyskick och visar exakt rätt tid.
Inte dåligt för en klick från 80:talet. Frågan är om vi skall stirra på märkesnamnem eller se till kvalitet.
Jag måste erkänna att jag ropade in en nyare Sterling en gång. Jag kände ett tvång att nyttja min konsumenträtt så jag lämnade tillbaka den. Självklart åker du ut när du better dig så omdömeslöst.

Ingen aning om det var samma person, men det finns ju någon jävel som skapat flera konton, börjar härja och raljera, blir motbevisad, blir arg, sedan bannad och börjar på nytt?
Det var samma konto hela tiden. Han bytte bara namn en massa gånger. Tror dock inte att han är inblandad den här gången

Ah, så kan det vara.
Även om snubben var skev och irriterande så in i helvete så var det kul stundtals med lite drama.
Enig, KS är lite tråkigare utan honom även om han ofta var påfrestande. En personlig favorit är nog när han köpte ett sprillans nytt värmesvetsat NATO-band från Phoenix eller CWC, och det första han gör är att slita isär en svetsfog och skriva ett långt jätteargt inlägg om att bandet var värdelöst och LIMMAT. Men det var nog på Facebook. Tror han köpt bandet på KS men var för konflikträdd för att höra av sig till säljaren eller skriva något här.

Jag måste erkänna att jag ropade in en nyare Sterling en gång. Jag kände ett tvång att nyttja min konsumenträtt så jag lämnade tillbaka den. Självklart åker du ut när du better dig så omdömeslöst.
Vad är ens en "Sterling"? 😳
...hittar bara Stührling eller DW Sterling när jag googlar....kanske min iMac har ett "Sterling"-filter eller nåt? 🤷‍♂️

Vad är ens en "Sterling"? 😳
...hittar bara Stührling eller DW Sterling när jag googlar....kanske min iMac har ett "Sterling"-filter eller nåt? 🤷‍♂️
Jag vet inte om det är någon skillnad. Den jag ropade och och sen lämnade tillbaka hade stavningen med det tyska u:et med två prickar över. Jag har också iMac så hur får man ett tyskt u?

Uret i fråga :
Screenshot_20230510-001535.png

Jag vet inte om det är någon skillnad. Den jag ropade och och sen lämnade tillbaka hade stavningen med det tyska u:et med två prickar över. Jag har också iMac så hur får man ett tyskt u?
Ü får man genom att håll inne den vanliga tangenten för ”u” och sedan välja vilken variant du vill ha!
Är dock en jäkla skillnad på Stührling och Sterling i min värld men så är jag heller inte med i den ”största klokgruppen” heller …🤣

Lustigt att TS inte responderat här något mer, är det ett troll? 👹

Ü får man genom att håll inne den vanliga tangenten för ”u” och sedan välja vilken variant du vill ha!
Är dock en jäkla skillnad på Stührling och Sterling i min värld men så är jag heller inte med i den ”största klokgruppen” heller …🤣

Lustigt att TS inte responderat här något mer, är det ett troll? 👹
Det dök upp flera alternativ när jag höll inne tangenten lite längre. Otroligt, efter alla dessa år i okunskap. Man slutar aldrig att häpnas över allt nytt. ü

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp