• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är analoga digitala ur verkligen,"skräp"? Blev utkastad från den största klokgruppen av just den anledningen, jag ställer mig frågan om en robust Digi

JörgenS

Breitling
Ursäkta en "fånig" och konstigt lång trådstart.
Är dock ovan och gjorde fel från start.
Men det jag ville belysa var att klockor som en administratör för en Facebookgrupp kallade för "skit" samtidigt som han kastade ut mig inte är det.
En i perfekt skick, fullt fungerande digital/analog klocka från åttiotalet är en bit av tidsepoken och väcker minnen hos många av oss som var med på den tiden.
Den har ett historiskt värde precis som vilken märkesklocka som helst.
Hur många perfekta klockor med namnet Sterling finns det kvar, som funkar lika bra och exakt som en motsvarande Tissot?
Frågeställningen jag ville framföra är egentligen bara, när räknas en klocka som "skit"?
Jag personligen tycker att DW är vederstyggliga, och att en sådan håller i fyrtio år som min Sterling ser jag som osannolikt.



1683709301888.png
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Ursäkta en "fånig" och konstigt lång trådstart.
Är dock ovan och gjorde fel från start.
Men det jag ville belysa var att klockor som en administratör för en Facebookgrupp kallade för "skit" samtidigt som han kastade ut mig inte är det.
En i perfekt skick, fullt fungerande digital/analog klocka från åttiotalet är en bit av tidsepoken och väcker minnen hos många av oss som var med på den tiden.
Den har ett historiskt värde precis som vilken märkesklocka som helst.
Hur många perfekta klockor med namnet Sterling finns det kvar, som funkar lika bra och exakt som en motsvarande Tissot?
Frågeställningen jag ville framföra är egentligen bara, när räknas en klocka som "skit"?
Jag personligen tycker att DW är vederstyggliga, och att en sådan håller i fyrtio år som min Sterling ser jag som osannolikt.



1683709301888.png

Att du blev utkastad för att en admin godtyckligt anser att det är en dålig klocka är mycket märkligt. Hade det varit en s.k. fakeklocka hade varit en annan sak, om det i reglerna klart framgår att sådana inte är tillåtna.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Ja det var ju någon grupp på Facebook där reglerna blev helt uppåt väggarna, någon admin som fick hybris och kastade ut folk på löpande band.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Klockgrupper på fb alltså 🤡 Ingen stor förlust att bli utkastad, du missar nog inget viktigt

Enig. Nästan alla jag varit med i oavsett nisch har drivits av småpåvar som plötsligt sett sin grupp svälla pga först ut, stim-effekt osv. FB-grupper har avgjort lägst i tak på nätet.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Enig. Nästan alla jag varit med i oavsett nisch har drivits av småpåvar som plötsligt sett sin grupp svälla pga först ut, stim-effekt osv. FB-grupper har avgjort lägst i tak på nätet.
Plus att dom är helt omöjliga att navigera och söka i. Värdelöst format för ett "forum"
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ursäkta en "fånig" och konstigt lång trådstart.
Är dock ovan och gjorde fel från start.
Men det jag ville belysa var att klockor som en administratör för en Facebookgrupp kallade för "skit" samtidigt som han kastade ut mig inte är det.
En i perfekt skick, fullt fungerande digital/analog klocka från åttiotalet är en bit av tidsepoken och väcker minnen hos många av oss som var med på den tiden.
Den har ett historiskt värde precis som vilken märkesklocka som helst.
Hur många perfekta klockor med namnet Sterling finns det kvar, som funkar lika bra och exakt som en motsvarande Tissot?
Frågeställningen jag ville framföra är egentligen bara, när räknas en klocka som "skit"?
Jag personligen tycker att DW är vederstyggliga, och att en sådan håller i fyrtio år som min Sterling ser jag som osannolikt.



1683709301888.png
Håller helt med. Det finns ingen meningsfullare provinsens än sin egen, speciellt om man kan dela med sig av minnen och erfarenheter med andra. Sen får vi hoppas att DW följer den allmänna produktionskvalitén på många saker och kasseras efter tre år.
 
Topp