• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är denna klocka snygg? (BILD) Ulysse Nardin Complicated Hourstriker

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
D

Deleted member 36643

Guest
Hej,

Jag undrar om denna klocka på bild skulle passa en 27 årig man?

Jag själv tycker om den och den ger en intryck av elegans i original nivå utan att sticka ut med märke. (vilket skulle representera mig).

Bilagor

• ulysse-nardin-6106-103-8-E2.jpg
    ulysse-nardin-6106-103-8-E2.jpg
    38.6 KB · Visningar: 15
En hourstriker från Nardin i helguld för 1,3 miljoner kronor?! :rolleyes:
Detta är ju högst personligt. Men nej den skulle inte passa en 27-åring enligt mig. Den skulle möjligen passa en 65-årig bankir från Dubai....
Är du 27 år och vill köpa en elegant klocka så titta på Longines eller Tissot, dem gör jättefina klockor. Vill du lyxa till det så finns det fina Datejust och Oyster från Rolex.

I övrigt har @Equilibrium helt rätt, detta är en troll tråd......

Senast ändrad:
@Professor S
Klockan är bortom snygg/ful. I mitt inre ser jag följande bärare:
Rik, men inte seriöst rik (något tiotal mijoner, men inte mer). Ärvde pengarna, egentligen hade det gått bättre om han hade satt in arvet på indexfonder och rullat tummarna. Några konkurser, en del inkomstbringande aktiviteter. Dom som gav plus var alltid någonstans i lagens utkanter. Inte knark, vapensmuggling eller trafficking, men kanske svart import av kaviar eller pälsar från Ryssland, kanske svarthandel med hyreskontrakt i Stockholms innerstad.
Han är över sextio, kulmage, halvflintis med pomaderat hår. Kör en mersa som inte är superfräsch. Rutig kavaj. Gillar att gå på strippklubb när han är i Ryssland på affärsresa.

Men det var bara i mitt inre!

Så om TS drömmer om en sådan framtid, så är det väl bara att slå till. Om inte - run for the hills!
;)

Känns spontant som mesigt val, skall det vara Ulysse Nardin skall det vara Hourstriker Erotica Jarretiere. Om man är rysk oligark dvs gvs.

Ulysse-Nardin-Hourstriker-Erotica-Jarretiere-4.jpg

Jag tycker verkligen att den ger "intryck av elegans i original nivå"

:p;)

Jag tycker verkligen att den ger "intryck av elegans i original nivå"

:p;)
Faktumet är följande:

Det fanns en gång en sorglig kille som visste exakt vad han skulle ha, han tyckte sig ha bättre musiksmak än andra men ändå så låg han med en ful tjej. Han var givetvis mycket smart också (enligt sig själv)

Faktumet är följande:

Det fanns en gång en sorglig kille som visste exakt vad han skulle ha, han tyckte sig ha bättre musiksmak än andra men ändå så låg han med en ful tjej. Han var givetvis mycket smart också (enligt sig själv)

Definitivt inte elegant på original nivå, alltså.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp