• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är denna klocka snygg? (BILD) Ulysse Nardin Complicated Hourstriker

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Känns spontant som mesigt val, skall det vara Ulysse Nardin skall det vara Hourstriker Erotica Jarretiere. Om man är rysk oligark dvs gvs.

Ulysse-Nardin-Hourstriker-Erotica-Jarretiere-4.jpg

Den här har ju något. Svårt att sätta ord på vad

Sådana här trolltrådar borde stängas ner omedelbart. Det är så barnsligt.
Om trådskaparen trollar eller inte varken vet eller kan jag känna att jag bryr mig så mycket om. Det känns dock lite konstigt att alla som svarar också känner ett behov av att "trolla" tillbaka. Varför låta en tråd bli helt idiotisk istället för att se om den kan skapa värde.

Vi ponerar trådskaparen att aldrig kommer köpa nämnda UN, tycker själv den ser för jävlig ut osv. Men att säga köp en begagnad date just etc vet jag inte heller vad det ger. Av att läsa tråden började jag själv fundera på några frågor.

1. Varför finns hourstrikers med erotiska motiv (ref. Jakobbs inlägg)
2. Om man vill ha en klocka med striking mechanism, vad borde man välja.

Vad gäller alt till UN, så verkar Lange & sohnes zeitverk hourstriker uppfylla samma funktionella krav (men såklart ett helt annat utseende, se bild). Kollade även lite andra märken och det finns ju en del intressanta val, även från UN som inte har riktigt samma utseende.
18165000-1rnbrnntn75gv3osqtbr1wjh-ExtraLarge.jpg

Men det är kanske är bättre att bara skriva Troll och att klockan var skitful.

Hej,

Jag undrar om denna klocka på bild skulle passa en 27 årig man?

Jag själv tycker om den och den ger en intryck av elegans i original nivå utan att sticka ut med märke. (vilket skulle representera mig).
Jag tycker den och (UN generellt) är kanon men har lite svårt för guld-guld. Tror den hade gjort sig bättre och elegantare på läderband.

Varför låta en tråd bli helt idiotisk istället för att se om den kan skapa värde.

Mitt förslag var ju att stänga sådana här trådar? Då förpassas de snabbt till cyber-graven istället för att bli "helt idiotisk". Slöseri med tid och energi att försöka "fixa" trolltrådar och gör ju inget för att stävja sånt larv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp