• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det ett sådan tapp på GO?

Tänkte inte kommentera prisnivån annat än att de flesta klockmärken utom Rolex tappar mycket i värde så fort man gått ut genom dörren hos AD. Kolla Chrono24. Däremot tyckte jag det var festligt att GO kör datumvisaren motsatt varv. Har jag inte sett tidigare.
 
Hittade faktiskt bara 1 på chron24 med länk. 37 kakor och den var helt ny. Svårt att säga således. Hugga?
 
Hur menar du?
Är ju samma på så gott som alla klockor på kaplans, de anger ett oprutat svenskt butikspris som nypris. Dessutom har ju ingen budat så vad den är "värd" står ju inte, bara deras utgångspris. Tänk även på att det tillkommer 20% på buden men att "nypriset" inte har detta påslag.

Samma sak gäller ju som sagt resten av märkena inkl rolex, kolla denna tex
http://www.kaplans.se/Kaplans/AuctionArt.aspx?vId=963065&plT=39403867&AuktID=2517

Ang glashutten, ser inte länken ut att sitta rätt dåligt mot boett? Ser nästan ut som att både ändlänkar och bandhorn är slipade men kanske är en synvilla på bilden?
 
Skulle just säga vad max sa...
Utropspris & vad den sedan går för är ju som sagt var 2 heeeeeelt olika saker...

Snygg var den hur som helst! 24 kakor skulle den väl vara värd... (+20%...)
 
Hur menar du?
Är ju samma på så gott som alla klockor på kaplans, de anger ett oprutat svenskt butikspris som nypris. Dessutom har ju ingen budat så vad den är "värd" står ju inte, bara deras utgångspris. Tänk även på att det tillkommer 20% på buden men att "nypriset" inte har detta påslag.

Samma sak gäller ju som sagt resten av märkena inkl rolex, kolla denna tex
http://www.kaplans.se/Kaplans/AuctionArt.aspx?vId=963065&plT=39403867&AuktID=2517

Ang glashutten, ser inte länken ut att sitta rätt dåligt mot boett? Ser nästan ut som att både ändlänkar och bandhorn är slipade men kanske är en synvilla på bilden?


Tänkte precis samma. Ser inte alls bra ut i passformen där.
 
Skulle just säga vad max sa...
Utropspris & vad den sedan går för är ju som sagt var 2 heeeeeelt olika saker...

Snygg var den hur som helst! 24 kakor skulle den väl vara värd... (+20%...)

Jo men vill påstå att Kaplans utropspriser ofta ligger nära vad de säljer för senare. Om de säljer öht.

Ska bli intressant på lördag att se om den går och för vad.
 
Jo men vill påstå att Kaplans utropspriser ofta ligger nära vad de säljer för senare. Om de säljer öht.

Ska bli intressant på lördag att se om den går och för vad.

Aha... Jag har inte följt så många Kaplans-auktioner.
I så fall låter det väl som ett acceptabelt pris om allt är kosher.

KÖÖÖÖÖÖP! ;)
 
Vi träffades på Vasa inför klockmässan, du hade din Breitling och jag hade nog min Planet Ocean eller Speedmaster. Eller finns det flera Tobbe i Eskilstuna ? :(
 
Vi träffades på Vasa inför klockmässan, du hade din Breitling och jag hade nog min Planet Ocean eller Speedmaster. Eller finns det flera Tobbe i Eskilstuna ? :(
Finns nog ingen mer på detta forumet och det stämmer bra att vi träffades, det minns jag väl och med glädje. Trodde kanske att kommentaren gällde mitt inlägg ovan och då fick jag inte ihop det. Silly me.
 
Har kollat på samma dinka och har för mig att jag sett en likadan tidigare just hos kaplans om inte exakt samma ur.
Kan då ha legat i deras butik, minnet är vagt men vet att de haft en likadan tidigare där för mer eller mindre samma pris.
Sen ska man alltid se upp med de 20% de slänger på inropspriset, brukar förundras av många av de höga buden där och har själv hoppat av budgivningarna p.g.a vad slutpriset skulle bli med provisionen inkluderad.
 
Har kollat på samma dinka och har för mig att jag sett en likadan tidigare just hos kaplans om inte exakt samma ur.
Kan då ha legat i deras butik, minnet är vagt men vet att de haft en likadan tidigare där för mer eller mindre samma pris.
Sen ska man alltid se upp med de 20% de slänger på inropspriset, brukar förundras av många av de höga buden där och har själv hoppat av budgivningarna p.g.a vad slutpriset skulle bli med provisionen inkluderad.

Jo, det kan varit samma med stållänk. De hade den i skyltfönstret för ca 1 månad sedan för 29.000 kr. Jag anser att det är ett mycket bra pris på denna.Tillägg för stålarmbandet är ca 7.000 kr. Mitt råd är: Köööp!
Funderar själv på det men jag har ju redan en sedan tidigare.

/Anders
 
Här är det med servicemöjligheterna för Glashutte i Sverige? Måste de skickas iväg eller går det att få dem servade i Sverige?
 
Den är fin!

Såg även en Datejust med arabiska siffror som klubbades samma auktion :pompus:


Har haft tankar på att köpa en GO men kommer inte till skott, vet inte varför men man skulle kanske våga komma till skott. Skulle vara kul någon gång och få klämma på än sådan och inte bara se den på bild.
 
Ville bara meddela att klockan fått ett fint hem hos en nybliven medlem här på forumet :)
y70UnJB.jpg
 
Tillbaka
Topp