• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det jag som köpare som gjort fel, eller han som säljare?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det har ju fortfarande hänt, dvs du ska inte låta bli att skriva bara för att du får tillbaka pengarna. Skriv sakligt i hans tråd vad som hänt så får framtida köpare utröna om de ska göra affärer med honom eller inte.
Så, nu har jag skrivit i hans referenstråd: https://klocksnack.se/threads/jimmy042.117123/

Jag vill tacka er för att ni har bekräftat att jag ej överdriver.
Han får gärna skriva i denna tråd om varför han ej swishar tillbaka eller vägrar fixa en collar.

Ingen retur förutsätter att annonsen beskriver klockan korrekt. I min värld är det bara för köparen att ta tillbaka klockan, betala tillbaka pengarna och börja om. För mig är det uppenbart att du tänkte fel när du betalar mer än priset i annonsen. Säljaren borde ha påpekat det uppenbara för dig.

Ingen retur förutsätter att annonsen beskriver klockan korrekt. I min värld är det bara för köparen att ta tillbaka klockan, betala tillbaka pengarna och börja om. För mig är det uppenbart att du tänkte fel när du betalar mer än priset i annonsen. Säljaren borde ha påpekat det uppenbara för dig.
Jag vill faktiskt behålla klockan, jag tror starkt att min far kommer tycka om den. Men att betala 300 kr för mycket och för att sedan köpa en ny collar för 39 USD, exklusive frakt, tullavgift och moms är synd. Jag förstår bara inte varför är det så svårt att swisha 300 kr. De pengarna ska gå till en collar, en collar som egentligen borde följt med klockan.

Att göra sig rökt på forumet för 300 spänn är ju fullständigt obegripligt :stop:.
Exakt min tanke. Jag kanske uppfattas som en snål och grinig person som gör en tråd över 300 kr och en liten collar. Men jag känner nu att jag måste varna andra för honom. Om han beter sig såhär för 300 kr, lär han bete sig ännu värre när det gäller större summor. Han har trots allt en klocka för försäljning för 32000 kronor.

Jag vill faktiskt behålla klockan, jag tror starkt att min far kommer tycka om den. Men att betala 300 kr för mycket och för att sedan köpa en ny collar för 39 USD, exklusive frakt, tullavgift och moms är synd. Jag förstår bara inte varför är det så svårt att swisha 300 kr. De pengarna ska gå till en collar, en collar som egentligen borde följt med klockan.
Du har köpt en klocka som varit felfri enligt annonsen och dessutom råkat betala 300 kr för mycket? Då är det du som ska ha tillbaka 300 kr plus att det ligger på säljaren att fixa länken eller dra av vad det kostar att fixa den, om det inte var angivet i annonsen. Även om du vill behålla klockan måste köparen få möjligheten att backa hela affären, annars kommer ni överens om en ny deal som känns ok. Att det blir en bra deal är ju bådas ansvar.

Du har köpt en klocka som varit felfri enligt annonsen och dessutom råkat betala 300 kr för mycket? Då är det du som ska ha tillbaka 300 kr plus att det ligger på säljaren att fixa länken eller dra av vad det kostar att fixa den, om det inte var angivet i annonsen. Även om du vill behålla klockan måste köparen få möjligheten att backa hela affären, annars kommer ni överens om en ny deal som känns ok. Att det blir en bra deal är ju bådas ansvar.
Jag förstår och behåller med dig till fullo! Jag vill nu endast ha tillbaka mina 300 kr för att själv på egen hand köpa en ny collar. Men han vägrar och hotar med att sätta mig på ignore. Vet inte hur man kollar om han gjort det, men igår skrev han att han skulle sätta mig på ignore listan.

Enligt min mening gör säljaren fel. Men istället för att ägna så här mycket tid och energi åt 300 spänn hade jag löst problemet själv, skrivit en uppriktig rad eller två i säljarens referenstråd och gått vidare.

Enligt min mening gör säljaren fel. Men istället för att ägna så här mycket tid och energi åt 300 spänn hade jag löst problemet själv, skrivit en uppriktig rad eller två i säljarens referenstråd och gått vidare.
Det var min tanke också i början, därför ville jag bla inte outa honom. Men samtidigt är det väl min skyldighet att varna andra för honom? Om man beter sig illa för 300 kr lär han inte bete sig bättre vid större summor, speciellt när han har en IWC för 32000 ute för försäljning.

Helt klart är det jag :) känns dock inte som hela historien förtäljs.. Beter man sig OK och inte börjar hota med saker till höger och vänster i PM så hade nog situationen varit annorlunda.
Jag har inte hotat med något utan skrivit att jag kommer göra en tråd och skriva i din referenstråd, är det hot anser du? Du får väldigt gärna screenprinta och lägga upp vår konversation här i tråden! :)

Helt klart är det jag :) känns dock inte som hela historien förtäljs.. Beter man sig OK och inte börjar hota med saker till höger och vänster i PM så hade nog situationen varit annorlunda.

Du kan ju börja med att berätta varför du inte swishar tillbaka 300 kr. Känns jäkligt småaktigt & uselt men du kanske har en fantastiskt anledning så shooooot

Berätta din sida av det hela då?

Att jag sålt en klocka till en köpare som ville betala ett pris? Det var dessutom flera som ville köpa för högre pris än utsatt, så priset var på G att ändras men denna köpare ville betala snabbt och direkt. Då fick han den såklart.

Oavsett hot eller beteende. Känns det värt att få den här kritiken för 300:-?
Du har ju faktiskt fått mer än du skall ha.
Det är väl bara att swisha tillbaka summan, be om ursäkt för att det fattas en del och sen gå vidare med livet?

Men ditt val att behålla pengarna och inte vilja komma till en lösning, säger nog tillräckligt om dig som säljare.

Att jag sålt en klocka till en köpare som ville betala ett pris? Det var dessutom flera som ville köpa för högre pris än utsatt, så priset var på G att ändras men denna köpare ville betala snabbt och direkt. Då fick han den såklart.
Du har inte läst reglerna för vad som gäller i köp och sälj?
Utsatt pris gäller... vill du ha budgivning kan du dra till tradera...

Jag gjorde ett räknefel som jag senare förklarade för dig också.

Har du frågat om klockan fungerar? Tråkigt om det missas
Yes, frågade om klockan håller tiden som den ska och det är inget fel på klockans funktion.

Du har inte läst reglerna för vad som gäller i köp och sälj?
Utsatt pris gäller... vill du ha budgivning kan du dra till tradera...
Nej jag startar inte annonser med tanke om budgivning här, men när man blir erbjuden så tackar man väl för tusan inte nej.

Förövrigt bryr jag mig inte ett dugg om vad folk anser, killen har ju för fan sålt klockan för 5000kr här på forumet och inte nämnt ett dugg om att det saknas en collar. Det är 1200kr förtjänst

Nej jag startar inte annonser med tanke om budgivning här, men när man blir erbjuden så tackar man väl för tusan inte nej.

Förövrigt bryr jag mig inte ett dugg om vad folk anser, killen har ju för fan sålt klockan för 5000kr här på forumet och inte nämnt ett dugg om att det saknas en collar. Det är 1200kr förtjänst
Jag har klockan framför mig, har inte sålt den. Vill du ha bild?

Lycka till i framtiden här på forumet.

Det kanske är jag som missuppfattar men har du inte fått 300 kr mer än vad ni avtalat om?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp