• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är det något jag missar?

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Hej! Är ganska "ny i gamet" och har smygit runt här på KS en tid, fantastiskt socialt forum! Jag har inlett min resa med ett gäng "low/mid range" klockor, tre Seiko automater, Certina cronograf och (gud förbjude) en "parfym klocka", kommit in i armbands bytar träsket också:) . Sneglar nu på en lite dyrare pjäs, främst då en "moonwatch". Men min undran gäller priserna man skådar. Som jag förstått "listar" denna ny ca 33.000 hos en AD. Grå bjässen Uret begär 28.600. Crono24 listar mängder med ebjudanden om nya för ca. 20.000. Är det samma klocka jag ser eller finns det variationer? Jag söker på ett och samma ref. nr. Gäller inga Omega garantier på dessa (gråhandel?)? Ser även en beg. från 1982 (32 år gammal) för 23.000 på K&S?? Är detta någon "gyllene årgång" eller dyligt. Att vi ligger lite högre i pris här upp i norr är jag fullständigt medveten om, men det borde vara något missat som kan övertyga mig att betala 40% högre pris mer än att få en fin påse? Vill helst undvika "dyrköpta misstag" på grund av ren okunskap. Tack på förhand!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Garantin gäller överallt så länge du har ett korrekt stämplat certifikat.

Det är generellt sett dyrast i butik, lite billigare på uret, och ännu lite billigare på chrono24.
Sedan går det alltid att pruta litegrann i butik.
 

Whedda

Rolex
Garantin gäller överallt så länge du har ett korrekt stämplat certifikat.

Det är generellt sett dyrast i butik, lite billigare på uret, och ännu lite billigare på chrono24.
Sedan går det alltid att pruta litegrann i butik.

Garantin gäller MEN frakten till och från Schweiz för reparation får du som ägare stå för om klockan inte är köpt hos den återförsäljare du är inne hos. Fick detta förklarat för mig när jag besökte just Omega AD i Gbg för något år sedan. Rör sig kanske om en tusenlapp tur/retur.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp