• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är detta en bra breitling kopia?

Antar att de är en kopia, fick billigt på loppis av min flickvän. Står Breitling och bentley i den. Sen är det tidtagarur också. Jag kan ingenting om klockor men är säker på att de är en kopia pga att de står "manufacture suissie" i den. Sen finns de några siffror också, de är "24-20 120" och "24-20 90" . Jag vet att de finns relativt bra och dyra (enligt mig) kopior. Tycker den ser välgjord ut! Anledningen till varför jag har en känsla att de är en relativt bra kopia är att de står ju breitling överallt, även där man ställer in klockan.

Ursäkta dom dåliga bilderna. Kan ju avsluta med att ovasett att den är fake eller vad den är värd tycker jag det är en bra klocka :)

2013-03-19-407_zps906a9113.jpg

2013-03-19-405_zps64443a68.jpg

2013-03-19-404_zps8179c710.jpg

EDIT: Lyckades få en bättre bild på uret.
2013-03-19-409_zps9d9cebb3.jpg

Hej!

Det är en dålig kopia. Den fake:ade tourbillion:en avslöjar den direkt, trots att det står Breitling överallt.

Frågan är vad nästa steg skulle varit om konsensus var att det var en bra kopia...

Chrisse skrev:
Den är riktigt riktigt hemsk

Äh, säg inte det. Den går säkert hem bland Sofierobärsen på förortsfesterna i sommar. Precis som fejkdojjorna och den nya fejkkepsen från Thailand. :cool:

Det är bättre kvalla på bilderna än kvallan på klockan :lol:
Lägg ut den på blocket å släng med ett par rosa foppatofflor å vita tubsockar från dressman så får du kanske en styv hundring.

• Like
Reactions: ace
Bluegrass skrev:
Vilket bra och härligt forum med massa trevliga människor.

Forumregler:
Vad kan vi inte diskutera?
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej. Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej.

morrism skrev:
Bluegrass skrev:

Forumregler:
Vi diskuterar inte varumärkesförfalskningar annat än som jämförande diskussioner i syfte att lära sig mer om vad som skiljer en kopia från ett original. En sådan tråd skall ALLTID innehålla bilder och referenser till ett original och andemeningen med tråden skall vara undervisande och kunskapshöjande. Det innebär att en tråd där rubriken exempelvis är "Kolla vilken bra kopia etc" inte är okej. Är du osäker, skippa att posta tråden eller kolla med Admin. Ämnet är känsligt och vid tveksamheter avgör alltid Admin vad som är okej.

var dålig att läsa på reglerna innan ursäkta för de! Är verkligen så sjukt jävla okunnig när de kommer till klockor, det var därför jag regga mig här. Ville bara ha ett svar inte nå jävla påhopp att slänga min klocka jag fick av sambon.

• Like
Reactions: ace
Bluegrass skrev:
morrism skrev:
Bluegrass skrev:

Forumregler:

var dålig att läsa på reglerna innan ursäkta för de! Är verkligen så sjukt jävla okunnig när de kommer till klockor, det var därför jag regga mig här. Ville bara ha ett svar inte nå jävla påhopp att slänga min klocka jag fick av sambon.

Släng den ändå

morrism skrev:
Bluegrass skrev:
morrism skrev:
Bluegrass skrev:

Forumregler:

Släng den ändå
:lol:

Bluegrass skrev:
Du har kommit till helt rätt ställe, dock måste du förstå vår inställning att kopior är pinsamt och skamligt att använda och att de rimligen bör göras av med, att sälja en kopia är lika illa som att använda en därav är destruktion det enda rätta.
Är du rädd att såra din sambo så göm klockan i byrålådan, på samma sätt som hon knappast(förhoppningsvis) inte skulle använda en kopia av en Louis Vuitton-handväska även om du köpt den till henne...

morrism skrev:

Japp den är äkta, när hennes far har tid ska jag be honom att skicka bilder till mig. Så kan jag ladda upp här, han samlar på äldre mekaniska klockor och hon hade för sig att han har nämnt just de där märket. Då hittade hon en sådan förut, så köpte hon till honom. Dock vågar jag inte visa honom min fakeling hahah.

Bluegrass skrev:
Japp den är äkta, när hennes far har tid ska jag be honom att skicka bilder till mig. Så kan jag ladda upp här, han samlar på äldre mekaniska klockor och hon hade för sig att han har nämnt just de där märket. Då hittade hon en sådan förut, så köpte hon till honom. Dock vågar jag inte visa honom min fakeling hahah.

Klokt, och nu när du landat här och faktiskt är i stort behov av klocka skall du se att du snart prioriterat om din ekonomi. Kommer snart sitta med ett brett flin och en äkta Rolex 5513 på armen och prata klockor i timtals med svärfar, välkommen ner i fördärvet :D :D

Tillbaka
Topp