• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är detta en bra breitling kopia?

Scaramanga skrev:
Bluegrass skrev:
Vilket bra och härligt forum med massa trevliga människor.

Haha, tro mig, vi har glimten i ögat!

Dåliga fejkade klockor är sånt vi inte gillar, såvida det inte handlar om att mosa dom ;)

Ta det inte personligt....
Vi ogillar inte bara dåliga kopior utan alla kopior.

Ungefär som att föreslå wiskeyprovning på att AA-möte

• Like
Reactions: ace
Efter att faktiskt ha kollat igenom detta forum, lite bilder och massa trådar etc så måste jag medge att jag skäms lite mohaha. Dock så gillar jag äldre klockor 60-tal ungefär. De är sådana hennes far har och dom är mycket fina. Är inte så mycket för nya klockor på ur&pen direkt.
Blir att försöka knipa en klocka av hennes far tror jag :lol:

• Like
Reactions: ace
Denna klocka är ett exempel på vad jag gillar
159281937_6df49bd2-5deb-40c1-b2da-54fbc5a97af6.jpg
. Tycker den är grymt snygg :p

Bluegrass skrev:
Efter att faktiskt ha kollat igenom detta forum, lite bilder och massa trådar etc så måste jag medge att jag skäms lite mohaha. Dock så gillar jag äldre klockor 60-tal ungefär. De är sådana hennes far har och dom är mycket fina. Är inte så mycket för nya klockor på ur&pen direkt.

Välkommen även om du fick genomgå ett stålbad! :D

Spencer66 skrev:
Bluegrass skrev:

haha tack! När jag tänker efter, jag kräks om jag ser någon spela bluegrass med en skit yamaha gitarr.. De ämnet är jag iaf insatt i, så jag har viss förståelse vad ni anser om kopior! Lovar att posta bild när jag införskaffar någon fin äldre klocka sen :)

Fast å andra sidan. Det är en BRA kopia iom att man ser direkt att det är en kopia. (Kopia är nog fel ord, förfalskning klingar bättre i det här sammanhanget)

Har kollat med hennes far och klockan på girrard hette vintage 1945 och är fyrkantig, sen någon roamer och nån butler nånting haha. Får kolla mer sen :)

Bluegrass skrev:
Har kollat med hennes far och klockan på girrard hette vintage 1945 och är fyrkantig, sen någon roamer och nån butler nånting haha. Får kolla mer sen :)

Fast det borde stå Girard och sannolikheten för att hon skulle köpt den till sin far då är helt obefintlig..

Spencer66 skrev:
Bluegrass skrev:

Fast det borde stå Girard och sannolikheten för att hon skulle köpt den till sin far då är helt obefintlig..

Ja, det är ju isf lite taskigt.. Farsan får en klocka för 60-70k och sambon för en äcklig kines-Blajtling.. :lol:

Ricrob skrev:
Spencer66 skrev:
Bluegrass skrev:

Ja, det är ju isf lite taskigt.. Farsan får en klocka för 60-70k och sambon för en äcklig kines-Blajtling.. :lol:

Fast som jag skrev så är jag mycket tveksam att den är äkta..

Spencer66 skrev:
Ricrob skrev:
Spencer66 skrev:
Bluegrass skrev:

Fast som jag skrev så är jag mycket tveksam att den är äkta..

Ja, precis vad jag höll med om.

Spencer66 skrev:
Bluegrass skrev:

De är en äkta jag som stava fel.. Ska fixa bilder sen när han har tid och är hemma :)

Bluegrass skrev:
Spencer66 skrev:
Bluegrass skrev:

haha tack! När jag tänker efter, jag kräks om jag ser någon spela bluegrass med en skit yamaha gitarr.. De ämnet är jag iaf insatt i, så jag har viss förståelse vad ni anser om kopior! Lovar att posta bild när jag införskaffar någon fin äldre klocka sen :)

(((Va??))) nåt fel på japansk Bluegrass.?????.... ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bluegrass skrev:
Antar att de är en kopia,

Tycker den ser välgjord ut!

Anledningen till varför jag har en känsla att de är en relativt bra kopia

Ursäkta dom dåliga bilderna. Kan ju avsluta med att ovasett att den är fake eller vad den är värd tycker jag det är en bra klocka :)

2013-03-19-405_zps64443a68.jpg

EDIT: Lyckades få en bättre bild på uret.
2013-03-19-409_zps9d9cebb3.jpg

Nu när du börjar bli varm i kläderna så vill jag hälsa dig välkommen med en lite mer saklig genomgång av din ursårungsfråga.

Ja, det är en kopia!

Det finns inga bra kopior, ju "bättre" de är, dvs mer lik originalet, ju sämre är de, eftersom de då potentiellt lurar fler stackare. Kopior är satans påfund i all dess former, sådeså!

Här är några bilder på en äkta Breitling for Bentley ref A44362, vilken jag är relativt säker på att lallarna som tillverkade din hade framför sig (på bild) när de girigt gnuggade sina onda vättehänder.. Främst av alla detaljer bör du såklart jämföra tavlorna och le lite åt titthålet de valt att mejsla ut där 6'ans subdial ska vara och boettlocket, dvs baksidan.. WTF!

Slutligen vill jag sticka ut hakan och säga att det är inte en bra klocka. Du får gilla den om du vill och affektionsvärde är alltid en faktor men säg inte att det är en bra klocka.

Än en gång, välkommen och trevlig kväll!

//Rickard

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    50.6 KB · Visningar: 242
  • image.jpg
    image.jpg
    59.4 KB · Visningar: 250
  • image.jpg
    image.jpg
    39.6 KB · Visningar: 243
  • image.jpg
    image.jpg
    30.6 KB · Visningar: 234
Ricrob skrev:
Bluegrass skrev:
Antar att de är en kopia,

Tycker den ser välgjord ut!

Anledningen till varför jag har en känsla att de är en relativt bra kopia

Ursäkta dom dåliga bilderna. Kan ju avsluta med att ovasett att den är fake eller vad den är värd tycker jag det är en bra klocka :)

2013-03-19-405_zps64443a68.jpg

EDIT: Lyckades få en bättre bild på uret.
2013-03-19-409_zps9d9cebb3.jpg

Nu när du börjar bli varm i kläderna så vill jag hälsa dig välkommen med en lite mer saklig genomgång av din ursårungsfråga.

Ja, det är en kopia!

Det finns inga bra kopior, ju "bättre" de är, dvs mer lik originalet, ju sämre är de, eftersom de då potentiellt lurar fler stackare. Kopior är satans påfund i all dess former, sådeså!

Här är några bilder på en äkta Breitling for Bentley ref A44362, vilken jag är relativt säker på att lallarna som tillverkade din hade framför sig (på bild) när de girigt gnuggade sina onda vättehänder.. Främst av alla detaljer bör du såklart jämföra tavlorna och le lite åt titthålet de valt att mejsla ut där 6'ans subdial ska vara och boettlocket, dvs baksidan.. WTF!

Slutligen vill jag sticka ut hakan och säga att det är inte en bra klocka. Du får gilla den om du vill och affektionsvärde är alltid en faktor men säg inte att det är en bra klocka.

Än en gång, välkommen och trevlig kväll!

//Rickard

En hård introduktion, sånt gillas! :D

Inte ens originalet kan väl räknas som vettig, Helt klart en av dom mest avskyvärda klockorna jag vet..

Vilket sammanträffande att just en sådan klocka som din fruga köpte till svärfar ligger ute på köp&sälj!

Kan inte låta bli att smågarva åt boettlocket.. I samarbete med Ahlgrens, ellerrrr! :lol:

Tillbaka
Topp