Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rber skrev:Gillar allt!
80talisten skrev:China skrev:masterkiller skrev:China skrev:Nej, jag är nog mer insnöad på urverken än olika designer på klockor.![]()
Antar att alla dina klockor är skelleterade då.....![]()
Nja, faktiskt inte...
Farligt forum det här, man får lätt uppslag till nya projekt.![]()
Vad skulle du satsa på om du skulle satsa på en riktigt highend skeleterad klocka, Breguet? eller kanske något mera exotiskt ändå..![]()
Jag gillade verkligen Piaget Altiplano Skeleton , läckert med microrotorn... RGM har jag blivit mer och mer intresserad av. Vad är instegsprisen för dom?China skrev:80talisten skrev:China skrev:masterkiller skrev:China skrev:Nej, jag är nog mer insnöad på urverken än olika designer på klockor.![]()
Antar att alla dina klockor är skelleterade då.....![]()
Nja, faktiskt inte...
Farligt forum det här, man får lätt uppslag till nya projekt.![]()
Vad skulle du satsa på om du skulle satsa på en riktigt highend skeleterad klocka, Breguet? eller kanske något mera exotiskt ändå..![]()
Breguets ultratunna verk är aldrig fel, men jag har nog ett par andra favoriter (bland många kandidater).
Piaget Altiplano Skeleton har väckt ett visst habegär, trots att utsmyckningen av verket är minimal. Men minimalism har sin charm. RGM:s American caliber 20 är en annan favorit, ett ganska överkomligt pris för en handgjord klocka i den gamla fina traditionen.
![]()
http://www.watchalyzer.com/sihh/sihh-20 ... tic-watch/
![]()
http://www.rgmwatches.com/collections/A ... /CA20.php#
http://christopherwardforum.com/viewtop ... 33&t=13849
80talisten skrev:Jag gillade verkligen Piaget Altiplano Skeleton , läckert med microrotorn... RGM har jag blivit mer och mer intresserad av. Vad är instegsprisen för dom?
Hantverk och manufakturskalibrar är något jag går igång rejält på... Ju mindre massproduktion, desto mer lockande för min delChina skrev:80talisten skrev:Jag gillade verkligen Piaget Altiplano Skeleton , läckert med microrotorn... RGM har jag blivit mer och mer intresserad av. Vad är instegsprisen för dom?
RGM har en del lite billigare modeller med ETA baserade verk för i runda slängar 2000-2500$ (lite mindre intressanta i mitt tycke). Deras egna American calibers ligger på ca 4500$ (RGM/Hamilton 945/921/923) och uppåt . Funderar du på RGM så är mitt tips att gå på deras egna American calibers, med tanke på hantverket så är priset ganska överkomligt. Roland Murphy är dessutom en trevlig prick, och har man önskemål om gravyrer eller andra ändringar för att få en mer personlig klocka, så är han aldrig helt omöjlig. Jag tycker att det har sin charm att kunna diskutera direkt med tillverkaren och själv vara en del av processen. RGM är väl annars inte så kända i Europa, men jag tycker att man håller en lika hög klass som många exklusiva Schweizare, till en förhållandevis rimlig kostnad.