Hatar Apples systematiska svineri.
I början på 2000-talet köpte Apple upp Logic, det då andra största programmet för musikskapande (jämte Cubase) för att direkt gå ut med att 'Nu kan ni PC-användare ta er i arslet för vi kommer inte att göra fler uppdateringar för er', och därmed fuckade till det rejält för x antal hundratusen användare. Logic är i.o.f.s fortfarande ett av de bästa musikprogrammen som finns och extremt billigt (de har sänkt det till 2000:- jämfört med de andra som ligger på minst det dubbla) för att sälja datorer. Det samma gäller för Final Cut som är ett fantastiskt filmredigeringsprogram för typ 3000:-. 'Vi tjänar in det på hårdvaran!' Konkurenterna ligger löjligt mycket högre i pris.
Köp en IPhone och den fungerar knappt efter två år när nästa kommer då uppdaterad mjukvara SYSTEMATISKT ska sabba din gamla så du måste ha en ny. Min IPad 2 beter sig som en sengångare som trillat ner i kvicksand!
Hatar dom!
Men jag älskar dom också.
För deras enkelhet, att allt bara funkar när man sitter där och redigerar eller spelar in. Att det i princip aldrig kraschar och att jag ALDRIG har behövt dryga mig med drivrutiner för att få den ena appen att funka i det andra programmet. Älskar det!
Det är alltså en Mac-idiot som skriver det här och som aldrig skulle byta plattform ens under pistolhot.