• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är jag ensam, som hatar...

MJ24

Patek
2-Faktor
Länkarna har blivit betydligt bättre på dom nya modellerna, så rasslet är nästan borta. Såg en kommentar om att DJ II blivit kass med modellbytet, men det kan kan inte hålla med om. Provade en på Rob E. förra veckan och tyckte definitivt att den nya 41mm varianten är mer intressant än den gamla 36 mm.
GMT:n var definitivt snyggare förr enligt mig, men nya subben är ok. Daytonan håller alltid, och de gamla vintage modellerna är ju alltid fina för det arv de representerar.
 

Pleximannen

Cartier
Jag tycker att det funkar. Man vänjer sig. Det känns inte oproportionerligt på min 114060. Den enda lilla grejen som jag stör mig lite på är kronan på viklåset. Den borde ha varit ingraverad istället, dels för att det hade sett lite diskretare och smakfullare ut och dels för att slippa känslan av att man förr eller senare river sönder nåt med den (har inte hänt mig ännu men ändå).
 

StrawberryFields

Sir Notalot
search

36565758.jpg


Köp ett jävla solur då era satans mögel runkare!!! men ärligt talat så tycker jag också att dem var bättre förr...
 

Lage

Omega
Jag tycker inte att luggarna är så farliga - de känns värre på bild än i verkligheten. Det känns lite svårare att hantera de keramiska vridringarna. Ska det verkligen blänka så mycket om en sub?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Förbannade ruinromantiker! Den högre kvalitetskänslan nya vs gamla Rolex har väl inte undgått någon?
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Förbannade ruinromantiker! Den högre kvalitetskänslan nya vs gamla Rolex har väl inte undgått någon?
Det viktigaste är ju att dom är vackra att titta på och har själ!

Dessutom: en gammal rolle från 60-70 talet håller tiden lika bra då som nu, så kvaliteten kanske inte går att klaga på ändå...
 
Topp