Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Sub är aldrig dressad och bör inte nämnas som mer eller mindre sådan. Att man idag kommer undan med att bära den till kostym är i min mening en helt annan femma.Subben känns mer dressad och är perfekt på sitt vis, Expyn är sportigare och lite större och det [/URL]
En Sub är aldrig dressad och bör inte nämnas som mer eller mindre sådan. Att man idag kommer undan med att bära den till kostym är i min mening en helt annan femma.
Så nu fick jag det sagt. Blir lika förvånad varje gång en utpräglad sportklocka beskrivas som dressig.
Påpekade ju faktiskt det valet av formulering.Jag sa iofs inte att det var en dressklocka MEN att den känns mer dressad än Expyn och det gör den!
En Sub är aldrig dressad...
Min egna sinnebild av vad som är dressat antar jag. Som sagt man kommer undan med att bära den i allsköns sammanhang även fast det inte är det sammanhanget det från början är tänkt för.Vad är det som säger att en sub inte är dressad?
MEN jag kan ändå för egen del inte kalla den dressad.
Min egna sinnebild av vad som är dressat antar jag. Som sagt man kommer undan med att bära den i allsköns sammanhang även fast det inte är det sammanhanget det från början är tänkt för.
Jag skulle vilja formulera det som att Explorern är mer toolig än Suben. Semantik.Men mer dressad än ExpyII'an![]()
Hmm... Jag upplevde den snarare som topptung. Nu är det ju mer än ett halvår sedan jag provade, måste helt enkelt testa igen.Tycker absolut att Expyn funkar på dig. Någon har nämnt det ovan; det ska till bra små handleder för att en klocka på 42 mm inte ska passa (anser jag); i Expyns fall talar vi också om en dinka med väldigt god "passform" då den sitter fint och nära handleden.
Hmm... Jag upplevde den snarare som topptung. Nu är det ju mer än ett halvår sedan jag provade, måste helt enkelt testa igen.
Ngn mer ägare som kan uttala sig ang detta?
Den var ju limiterad!Tycker det är lite kul ändå att du gick och testade en Corum 48mm![]()
Lite kul att så många säger att ExpyII'an är stor med sina 'relativt' blyga 42mm bland dagens stålklockor? Omega Speedy PRO och 'lilla' Omega POn är ju oxå 42mm och t.om Bond Omegan är ju 41mm men ingen verkar tycka dom är stoooora och läskiga...