• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är priset rimligt?

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Tror du inte, länken är skön och bra och så även klockan. Tror den skulle kunna gå Högre än två men verkligen inte Fem
Jo du har nog rätt i att man borde kunna få lite mer.
Ok, 2500 då. Max! Som Yonsson skrev, det finns hundratusentals. Prodecuerades under många många år. Blir knappast något raritet.
Skulle faktiskt inte bli förvånad om 3 var standard för JDM modellen om ett år eller 2. Är trots allt en av de mest prisvärda klockorna som producerats.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Alltid spekulationer kring detta ämne men har sett en del SKX med klistermärke på bakboetten. Där står det "Movt Malaysia, cased in China"
Visa marknader kräver tydligen att ursprungslandet belyses där klockan är ihopsatt.

Oavsett så är jag helt övertygad om att alla skx och de flesta seiko5 är ihopsatta i Kina. Priset om något bör spegla det, gäller även nya Turtle. Och PADI :)
 

Exxet

Rolex
Japp! Skickade in den här frågan i Diskusisonsdelen men fick ett förslag att flytta den till Kobra Kai, eftersom den tråden är ny så tänkte jag inte på den först, vet ej hur man flyttar en tråd så det blev att jag skapade en till (ber om ursäkt för det), fick sedan ett förslag från en moderator om att ändra till "är priset rimligt" och på den vägen är det :)
Undrade bara om det var något extraordinärt med just den här klockan, förmodligen en glad säljare i a f.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Japp! Skickade in den här frågan i Diskusisonsdelen men fick ett förslag att flytta den till Kobra Kai, eftersom den tråden är ny så tänkte jag inte på den först, vet ej hur man flyttar en tråd så det blev att jag skapade en till (ber om ursäkt för det), fick sedan ett förslag från en moderator om att ändra till "är priset rimligt" och på den vägen är det :)
Undrade bara om det var något extraordinärt med just den här klockan, förmodligen en glad säljare i a f.
Inget extraordinärt. Nu slås trådarna ihop.
 

Sledger

Cartier
Mitt tidigare svar var något förenklat. Det jag känner till är att både J och K är tillverkade i Malaysia, men att J är avsedd för den japanska marknaden och får då "Made in Japan" på urtavlan. Detta har att göra med någon slags konsumentlag.

Så detta är den egentliga skillnaden mellan J och K. Rykten säger att i Malaysia övervakas Ihopsättandet av delarna av Seikos eget folk från Japan. Men detta kan vara en skröna.

Den är inte från svensk AD. Modellen är tillverkad för Japanska marknaden. Taggen är rätt däremot.

Men ingen version av SKX är ämnad för japanska marknaden. Hittar du en SKX att köpa i Japan så är det en "re-import". J är ämnad för mellanöstern och ibland delar av asien, men inte Japan. Daghjulet är på engelska och arabiska.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Men ingen version av SKX är ämnad för japanska marknaden. Hittar du en SKX att köpa i Japan så är det en "re-import". J är ämnad för mellanöstern och ibland delar av asien, men inte Japan. Daghjulet är på engelska och arabiska.
Låter bekant nu när du säger det. :) Bra där.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Var inte denna uppe på Tradera med ett lägre utgångspris först? Utan att bli såld.
Märkligt affärstänk att då höja detta och hoppas på det bästa... Tradera har trots allt inte infört någon "Make offer-knapp" ännu.

EDIT
Såg att den låg från 1kr från början.

sko.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var inte denna uppe på Tradera med ett lägre utgångspris först? Utan att bli såld.
Märkligt affärstänk att då höja detta och hoppas på det bästa... Tradera har trots allt inte infört någon "Make offer-knapp" ännu.

EDIT
Såg att den låg från 1kr från början.

sko.jpg
Man kan ju undra vad som hände där då den såldes för 5 av samma säljare och nu är ute för dubbla peiset med samma bild.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Man kan ju undra vad som hände där då den såldes för 5 av samma säljare och nu är ute för dubbla peiset med samma bild.
Tja, det är ju inget som säger att reservationspriset inte var satt till 10k redan från början.
Har man bestämt sig för att inte sälja så har man! ;)

Det sagt så är det en jäkligt schysst klocka. Älska bullhead av alla de sorter!
 
Topp