• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Å gå med to klokker - en på hvert håndledd er...

Å gå med to klokker - en på hvert håndledd er...

• Totala väljare
    54
  • Enkät stängd .
Jag tycker bara att det är konstigt om jag ska vara ärlig!
Jag håller med. Jag kan till viss del ha förståelse för den som har dem inställda på två olika tidszoner (även om jag fortfarande tycker att det är väldigt märkligt när det finns GMT) men att man likt Mark skulle göra det för att man har för många klockor och inte skulle hinna bära dem annars låter helt sjukt.

Följde Mark och Long Island Watches ett tag förr men kunde aldrig acceptera att han bar 2 klockor. Bryter min psykologiska barriär... Ser konstigt ut helt enkelt.

Stan-Barrett-Rolex-Daytona-and-Rolex-GMT-Master-Budweiser-Rocket-Car-1079.jpg

I asked Stan Barrett why he chose to wear a Rolex Daytona and Pepsi GMT-Master on the same wrist when he drove his epic Budweiser Rocket Car into the history books, and he responded: "My best friend, Paul Newman gave me both of these Rolex watches as good luck charms—not to mention, I just like wearing a Rolex. So I figured wearing two Rolex watches would give me twice the luck—and they did!"

Doctor-Edgar-Mitchell-Rolex-GMT-Master-Apollo-14-Launch.jpg

One of the first people I ever noticed wearing two Rolex watches was NASA Apollo Astronaut, Dr. Edgar Mitchell who is pictured calibrating two Pepsi Rolex GMT-Master models as he prepares to take off on his way to the moon aboard Apollo 14. When I first saw this photo I was curious as to what he was doing with two GMT-Master watches?

General-Norman-Schwarzkopf-watch-2.jpg

Artikkel: https://www.ablogtowatch.com/remembering-general-norman-schwarzkopf-his-watches/

One of the first people I ever noticed wearing two Rolex watches was NASA Apollo Astronaut, Dr. Edgar Mitchell who is pictured calibrating two Pepsi Rolex GMT-Master models as he prepares to take off on his way to the moon aboard Apollo 14. When I first saw this photo I was curious as to what he was doing with two GMT-Master watches?
Ja, vad gjorde han egentligen med två GMT ? :eek:

Stan-Barrett-Rolex-Daytona-and-Rolex-GMT-Master-Budweiser-Rocket-Car-1079.jpg

I asked Stan Barrett why he chose to wear a Rolex Daytona and Pepsi GMT-Master on the same wrist when he drove his epic Budweiser Rocket Car into the history books, and he responded: "My best friend, Paul Newman gave me both of these Rolex watches as good luck charms—not to mention, I just like wearing a Rolex. So I figured wearing two Rolex watches would give me twice the luck—and they did!"

General-Norman-Schwarzkopf-watch-2.jpg

Artikkel: https://www.ablogtowatch.com/remembering-general-norman-schwarzkopf-his-watches/
Helt klar coola omständigheter att bära 2 klockor under! :D Om jag själv skulle ta på mig 2 klockor och gå ut på stan, hade det dock varit superlökigt.

Hmm klockor är ett intresse förvisso... Men också en del i klädseln. Och...att gå runt med en klocka på varje arm är lite för mycket pajasvarning för min del. Men visst med nato kan man väl också ha en på varje ankel. Då kan man ha fyra samtidigt. Det måste ju med samma logik vara dubbelt så bra som dubbelpipigt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp