• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ångest, gärna smakråd.

Zingo

Rolex
"End-link" problemet löst. Snyggt eller fult? Ärligt svar skulle uppskattas..Behålla eller gå tillbaka till canvas?
IMG_20170915_185615_499.jpg
IMG_20170915_185709_872.jpg
IMG_20170915_185801_500.jpg
IMG_20170915_185852_108.jpg
IMG_20170915_185954_930.jpg
Nu blev det bättre. Men gillar fortfarande canvas mer på den. :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Personligen hade jag kört mest på canvas och varvat med sista länken där ibland, men den stora frågan är ju inte vad alla andra tycker.
Vilket alternativ gillar du bäst?
 

Code

AKA Vincent B
Personligen hade jag kört mest på canvas och varvat med sista länken där ibland, men den stora frågan är ju inte vad alla andra tycker.
Vilket alternativ gillar du bäst?
Det som är frågan? Kan inte bestämma mig. Gillar canvas och gummi och länken med end-links. Aftermarket Oyster länken var väldigt bekväm faktiskt. Men tänker samtidigt, kanske borde köra med canvas ele gummi, då länkar är så himla vanligt och har det typ på alla mina klockor...vad tror ni om racing läder? Kanske ser konstigt ut på en dykare?
 

aneki

Omega
Jag gillade svartvita natot som någon annan länkade. I övrigt var grönt canvas favorit med fixade endlinks som tvåa. Första försöket på länk var nono.
 

Code

AKA Vincent B
Ok jag fattar ej logiken men ändå... Skulle man inte ha en kanonlänk som dessutom är väldigt prisvärd till en beater?
Saken är att länken kostar ca 2000kr och klockam mellan ca 3-3500kr beggat. Skulle jag köpa en orginallänk för 2000kr, så höjer det inte så mkt värdet på klockan..
 

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Till både Tsaren och Gsaren har jag använt Heavy Duty Tactical Nylon strap fr Top Specs US, härligt tjocka och robusta band mörkröd ( S.A.R.) tror inte de har den färgen längre eller svart med brushed hardware men det bästa och skönaste bandet IMHO har nog varit ett Bonetto Cinturini RAF Pilot rubber band 20 mm (one piece strap/band).
Finns/fanns bara med polished hardware men det brydde jag mig inte så mycket om.Riktigt najs strap. Sålde båda klockorna men behåll bandet. Så skön var det :)
https://www.amazon.com/Bonetto-Cinturini-1-Piece-Model-298/dp/B00TJ1U4KC
Såg ut som det
Mvh
J.J.
 

Code

AKA Vincent B
Till både Tsaren och Gsaren har jag använt Heavy Duty Tactical Nylon strap fr Top Specs US, härligt tjocka och robusta band mörkröd ( S.A.R.) tror inte de har den färgen längre eller svart med brushed hardware men det bästa och skönaste bandet IMHO har nog varit ett Bonetto Cinturini RAF Pilot rubber band 20 mm (one piece strap/band).
Finns/fanns bara med polished hardware men det brydde jag mig inte så mycket om.Riktigt najs strap. Sålde båda klockorna men behåll bandet. Så skön var det :)
https://www.amazon.com/Bonetto-Cinturini-1-Piece-Model-298/dp/B00TJ1U4KC
Såg ut som det
Mvh
J.J.
Har du länk där du köpte nylon bandet?
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Canvas var snyggt faktiskt även om jag i regel inte är canvas-supporter. Stål med endlinks såg faktiskt inte dumt ut heller men tappade lite råhet med länken. Gummit kände jag ingenting inför.
 
Topp